پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

فلان فلان‌زاده: در این‌که عصر حاضر، عصر تبادل اطلاعات و فلان و فلان است شکی نیست. اطلاعات، پایه و اساس برنامه‌ریزی و برنامه‌نریزی است.

به کلاس فضولی خوش آمدید

اما بعضی‌ها به زبان خوش، حاضر به دادن اطلاعات نیستند. در این صورت چه باید کرد؟ هرچند بعضی‌ها می‌گویند فضولی عملی زشت و فلان است، اما در حقیقت فضولی یکی از سنت‌های دیرینه‌ی بشری است که منجر به تبادل اطلاعات و فلان می‌شود. از طرفی کارشناسان معتقدند فضولی فایده‌های زیادی دارد که به ما ربطی ندارد، مگر ما فضولیم؟

مواد لازم:

گوشِ تیز، چهار عدد (اگر نبود همان دوتا هم کافیه).

شم فضولی، یک کیلو.

چشم بی‌کار، چهار عدد (اگر نبود با یکی هم کارمان راه می‌افتد).

کاغذ و مقوای جلد دفترچه، به مقدار لازم.

لامپ کم مصرف، تا حدودی.

نرم‌افزار اندروید، خیلی.

پیش درآمد:

برای این که فضول خوبی باشیم، ابتدا باید بدن خود را آماده سازیم. بنابراین باید هر روز به مدت دو ساعت گوش‌ها را ماساژ داد. اگر بتوانید گوش‌ها را با روغن اسفناج و پودرآب‌غوره ماساژ بدهید کارایی آن بیش‌تر است و باعث می‌شود که حتی صداهای کم‌تر از یک مگاپیکسل هم شنیده شود.

چشم‌هایتان را هم باید روزی سه ساعت نرمش و گردش و فلان بدهید. دلیلش هم معلوم است، بی‌خود فضولی نکنید.

روش اول یا سنتی: حالا، مشخص است. همیشه باید به سوژه نزدیک باشید. نگاهتان را به در و دیوار بدوزید، انگار در یک نمایشگاه عکس هستید و محو تماشای فلان جزییات. اما فقط من و شما می‌دانیم که چشم و گوش کجا دارند کار می‌کنند. اگر این روش جواب نداد، سراغ روش بعد می‌رویم.

روش دوم یا غیرسنتی:

این روش مبتنی بر پرسش و پاسخ است. چه اشکالی دارد که موضوع مورد نظر خود را از طرف مقابل (فضولی شونده) بپرسید و بر دانایی خود بیفزایید. از قدیم گفته‌اند پرسیدن که عیب نیست، فضولی کردن عیب است. ولی علم جدید ثابت کرده که فضولی هم عیب نیست.

یادآوری:

هنگام فضولی باید همیشه لبخند بر لب داشته باشید که طرف فکر نکند با کاهو و فلان طرف است.

نکته:

شما باید از یک سی.پی.یو یا پردازشگر قوی 880 مگابایتی برخوردار باشید که ما به آن اندروید می‌گوییم. خلاصه اندروید مغزتان باید خیلی بالا باشد تا به سرعت، اطلاعات را پردازش کرده و در خود«سیو» نماید.

لامپ کم مصرف هم برای رد گم کردن است. وگرنه فضولی که لامپ نمی‌خواهد. آن هم کم مصرف. البته با نصب این لامپ شما می‌توانید فضول‌های دیگر را شناسایی کرده و در صورت لزوم آن‌‌ها را هک نمایید.

کد خبر 213118
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز