پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

فرشته اسماعیل‌بگی: شاید شما هم از آن بچه‌هایی بوده‌اید که وقتی توی حیاط خانه‌تان توپ‌بازی می‌کردید یک‌دفعه با عجله می‌دویدید پیش مادرتان و می‌گفتید:

پتک آسمان

«آدم‌فضاییا به زمین حمله کردن!» یا «همین الآن یه سفینه‌ی فضایی رو دیدم که داشت با سرعت می‌اومد سمت زمین»!

بچه‌هایی که توی ذهنشان هی داستان‌های تخیلی می‌بافند و دنیاها و آدم‌های دیگری را خارج از زمین تصور می‌کردند.

اگر شما جزو این بچه‌ها باشید حتماً خواندن کتاب‌های تخیلی را هیچ‌وقت از دست نداده‌اید؛ کتاب‌هایی که نویسنده‌هایش شبیه دانشمندها بودند و توی داستانشان می‌شد وسایل عجیب‌غریب و اتفاقات خارق‌العاده‌ای را دید که آرزو داشتند روزی در واقعیت هم آن‌ها را ببینند.

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 697کتاب «پتک آسمان» نوشته‌ی آرتور سی.کلارک از همین کتاب‌هاست.

کتابی درباره‌ی سیارکی به نام «کالی» که با سرعت به سمت زمین می‌آید و می‌خواهد در برخورد با زمین همه چیز را نابود کند. البته کسانی هم هستند که این برخورد را هدایت می‌کنند و می‌خواهند به قول خودشان زمین از موجوداتی به نام بشر پاک شود. اما درست همین موقع است که ناخدا«سینگ» از راه می‌رسد و با سفینه‌ی از رده‌خارج شده‌ای به جنگ این سیاره می‌رود.

از این‌جا به بعد این داستان را باید بخوانید تا بفهمید بالأخره کالی به زمین برخورد می‌کند و همه‌مان از بین می‌رویم یا ناخدا سینگ می‌تواند هرطور شده جلوی این حمله را بگیرد. کتاب «پتک آسمان» را انتشارات قطره (88973351) با ترجمه‌ی پیمان اسماعیلیان به کتاب‌فروشی‌ها فرستاده است.

«در عرض پنج دقیقه بیش‌تر نیمه‌ی باقی‌مانده را پشت سر گذاشته و دوباره به خورشید کوچک اما کور کننده رسیدند. سورتمه از شیب تپه‌ماهوری کوتاه به بالا می‌لغزید که کراکر متوجه مسئله‌ی باورنکردنی‌ای شد. تنها بیست متر آن‌سوتر لکه‌ی رنگی درخشانی روی آن پهنه‌ی زغال مانند خودنمایی می‌کرد.»

(بخشی از رمان)

کد خبر 213092
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز