چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

«صبح‌ها بیش‌تر اوقات با چشم‌های پف‌کرده و چهره‌ای خواب‌آلود به مدرسه می‌رسیدم؛ در حالی‌که دوستم سرحال و مرتب و با آمادگی کامل، حتی برای پاسخ به پرسش‌های سخت در کلاس نشسته بود...»

راه‌های چکاوک شدن

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 696کتاب «چگونه صبح‌ها سرحال‌تر باشیم» با سطرهای بالا شروع می‌شود. این کتاب برای کسانی نوشته شده که نمی‌توانند صبح زود از خواب بیدار شوند یا اگر هم موفق به این کار شوند، کاملاً بیدار و سرحال و به‌قول معروف آماده به‌کار نیستند. قبل از هر چیز خوب است کشف کنید که شما جغد هستید یا چکاوک:

«شب‌زنده‌دارها را جغد می‌نامند و سحرخیزها را چکاوک. انسان‌های شب‌زنده‌دار، شب‌ها فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند و در صورت امکان صبح زود، می‌خوابند. سحرخیزها با روشن‌شدن هوا فعال می‌شوند و با تاریک‌شدن هوا چرخش بیولوژیکی آن‌ها دستور خواب را صادر می‌کند».

در چگونه صبح‌ها سرحال‌تر باشیم با مفاهیمی مثل کرونو بیولوژی، ساعت درونی بدن، رنگ‌های بیدارکننده و... آشنا می‌شوید و می‌توانید با استفاده از راهکارهایی که «کریستا گبهارت» نویسنده‌ی کتاب در اختیارتان می‌گذارد، بر مشکلتان غلبه کنید و سحرخیز و چکاوک شوید.

چگونه صبح‌ها سرحال‌تر باشیم را مسعود حجوانی ترجمه کرده و انتشارات پیدایش (66970270) آن را با قیمت 6500 تومان منتشر کرده است.

کد خبر 212040
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز