سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو فروند راکت شلیک شده از سوی سوریه به بلندی‌‎های جولان که در اشغال اسرائیل قرار دارد اصابت کرده اما هنوز گزارشی درباره خسارات یا تلفات این حادثه منتشر نشده است.

سوریه

به گزارش پرس تی وی، خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه (۱۶ اردیبهشت) به نقل از یک سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد این راکت‌ها در زمینی در نزدیکی خط آتش بس در بلندی‌های جولان منفجر شد.

سخنگوی ارتش اسرائیل با اشاره به این‌که پرتاب این راکت‌ها «آشکارا با اوضاع داخلی سوریه مرتبط است» افزود ممکن است شورشیان برخوردار از حمایت خارجی اقدام به شلیک این راکت‌ها کرده باشند.

وی تاکید کرد :«ارتش اسرائیل محل فرود این راکت‌ها را (به دقت) جستجو کرد و به نیروهای سازمان ملل که در جولان مستقر هستند نیز اطلاع داد.»

اسرائیل در جریان جنگ ۶ روزه سال ۱۹۶۷ علاوه بر به دست آوردن کنترل کرانه باختری و نوار غزه، بلندی‌های جولان را نیز به اشغال خود درآورد.

تل آویو بلندی‌های جولان را سال ۱۹۸۱ به اراضی اشغالی فلسطین ضمیمه کرد؛ هر چند این اقدام هیچ‌گاه از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشد و نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌رفت.

سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان اتباع خارجی هستند.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ترکیه که اخیرا پخش شد هشدار داد اگر شورشیانی که با دولت دمشق می‌جنگند قدرت را در این کشور به دست بگیرند می‌توانند برای چند دهه کل منطقه خاورمیانه را به بی‌ثباتی بکشانند.

اسد افزود :«اگر ناآرامی در سوریه به تجزیه این کشور منجر شود یا نیروهای تروریستی کنترل کشور را به دست بگیرند این وضعیت به طور اجتناب ناپذیری به کشورهای همجوار نیز سرایت می‌کند و تاثیری دومینووار بر کل منطقه خاورمیانه و فراتر از آن خواهد گذاشت.»

کد خبر 213028
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز