همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه 8 میلیون نفر متقاضی حج عمره مفدره هستند گفت یک میلیون و 46 هزار نفر نیز در نوبت حج تمتع قرار دارند.

 

به گزارش ایلنا، رئیس حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی در سفر خود به شهرستان کاشان با بیان اینکه هشت میلیون متقاضی عمره مفرده در نوبت تشرف به سرزمین وحی قرار دارند. گفت: هرسال حدود یک میلیون زائر ازاین افراد به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

حجت الاسلام موسوی افزود: یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر نیز در نوبت حج تمتع هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح تعدیل هزار نفر از عوامل حج گفت: با اجرای این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: ۴۲ هزار متقاضی حج تمتع از سراسر کشور در مرحله نخست در کاروان‌های اعزام ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: افرادی که فیش‌های تا ۲۰ آذر سال ۸۴ را در اختیار دارند می‌توانند برای مرحله دوم مراجعه و ثبت‌نام کنند و با توجه به این‌که در صورت پرشدن ظرفیت مرحله دوم، به مرحله سوم می‌روند.

وی همچنین میزان هزینه حج در جمهوری اسلامی را با وجود مشکلات اقتصادی ارزان‌تر از کشورهای دیگر قلمداد و عنوان کرد: در رابطه با حج عمره با وجود تورم ۱۰ تا ۱۵ درصدی عربستان، اجناس خریداری شده برای عمره به قیمت عربستان سعودی ۷ میلیون ریال ارزان‌تر از سال قبل خریداری شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت هزینه حج ۱۵ روزه و بدون شام و ناهار توسط کشور ترکیه را ۴ هزار و ۶۰۰ دلار اعلام کرد و گفت: بر این اساس هزینه حج ۳۰ روزه با خدمات شام، ناهار، صبحانه و سایر خدمات دیگری که ارائه می‌شود بین ۳ هزار و ۷۵۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ دلار است.

کد خبر 212789
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز