همشهری آنلاین: فیلم «مرد آهنی 3» در گیشه سینمای جهان از مرز فروش یک میلیارد دلار گذشت.

فیلم خارجی

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین دیلی، «مرد آهنی 3» محصول کمپانی «مارول استودیو» به کارگردانی «شان بلک» در آخر هفته گذشته با فروش 176 میلیون دلاری در گیشه جهانی موفق به ثبت رکورد فروش یک میلیارد دلاری شد.

«مرد آهنی 3» که در 54 کشور جهان در حال نمایش است، در آخر هفته گذشته در سینماهای چین 63.5 میلیون دلار فروخت که این امر کمک شایانی به رسیدن این فیلم به رکورد فروش یک میلیارد دلار کرد.

البته در سال‌های گذشته فیلم‌های دیگری بودند که زودتر از «مرد آهنی 3» به فروش جهانی یک میلیارد دلار رسیده بودند.

«مرد آهنی 3» همچنین در کره‌جنوبی با فروش 43 میلیون دلار، انگلیس با فروش 38 میلیون دلار، مکزیک با فروش 36 میلیون دلار و در برزیل با فروش 30 میلیون دلار گیشه موفقی داشته است.

فروش جهانی «مرد آهنی 3» در شرایطی از مرز یک میلیارد دلار گذشت که در سال‌های گذشته نیز «مرد آهنی» حدود 585 میلیون دلار و «مرد آهنی 2» حدود 624 میلیون دلار در گیشه جهانی فروختند.

«مرد آهنی» عنوان یکی از شخصیت‌های کتاب‌های مصور کمپانی‌ «مارول» است که از سال 1990 کمپانی‌های متعددی در پی ساخت فیلم از روی این داستان بودند که سرانجام کمپانی «مارول استودیو» در سال 2006 حق ساخت این فیلم را به دست آورد و در سال 2008 فیلمی با همین عنوان را روانه سینماهای جهان کرد.

مرد آهنی داستان یک نابغه‌ اسلحه‌سازی به نام «تونی استارک» است که زرهی آهنی برای خود ساخته و با آن تبدیل به یک قهرمان می‌شود.

اولین فیلم «مرد آهنی» را «جان فارو» در سال 2008 کارگردانی کرد. این فیلم توانست در دو بخش مختلف نامزد دریافت جایزه اسکار شود.

قسمت دوم این فیلم نیز در سال 2010 اکران شد و کارگردانی آن را نیز «جان فارو» برعهده داشت.

این فیلم در بخش بهترین جلوه‌های ویژه نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

کد خبر 212764
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز