مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: طوفان شدید خورشیدی که روز جمعه در خورشید آغاز شد،‌شعله عظیمی از خود ایجاد کرد که از چشمان تیزبین رصدخانه خورشیدی ناسا به دور نماند.

خورشید

براساس گزارش دیسکاوری، این شعله خورشیدی که از حاشیه خورشید فوران کرد،‌توسط رصدخانه دینامیک خورشیدی به ثبت رسید. این شعله که در عصر روز جمعه به نقطه اوج خود رسید، به عنوان شعله‌ M 5.7، یعنی شعله‌ای با شدت متوسط به ثبت رسید.

طوفان روز جمعه در خورشید،‌دومین رویداد جدی آب‌و هوایی فضایی است که طی سه روز گذشته رخ داده‌است، که البته این شعله بزرگ زمین را هدف قرار نداده‌بود. این ابرطوفان پلاسمایی با وسعت 200 هزار کیلومتر را بر فراز سطح خورشید پراکنده کرد.

خورشید

خورشید در روز چهارشنبه هفته گذشته نیز شعله دیگری از منطقه‌ای مشابه ایجاد کرده بود،‌این منطقه فعال خورشیدی به زودی به سمت زمین قرار خواهد گرفت. قدرتمند‌ترین شعله خورشیدی در 11 آوریل رخ داد،‌شعله‌ای که در 11 آوریل فوران کرد و در دسته شعله‌های 6.5 دسته‌بندی شد.

خورشید درحال حاضر دوره بیست‌و‌چهارم فعالیت‌هایش را سپری می‌کند و رصد خانه خورشیدی ناسا یکی از فضاپیماهایی است که به صورت مداوم این چرخه‌ها را از نزدیک تحت نظر گرفته‌است.

کد خبر 212686
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز