همشهری آنلاین: صادق واعظ ‌زاده کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد، گفت: پیشرفت در جامعه با جار و جدل‌های سیاسی امکان‌پذیر نیست.

صادق واعظ زاده

به گزارش فارس، صادق واعظ زاده کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: جامعه ما در شرایط خاصی قرار گرفته و شاهد آن هستیم که مشکلات متعددی مردم ما را احاطه کرده است. با این وجود فرصت‌ها و چالش‌های زیادی پیش‌روی ماست و در این مقطع حساس این مردم هستند که باید مسیر آینده را مشخص کنند. در ایران ارکان سیاسی کشور به وسیله مردم مشخص می‌شود و نه از طریق لابی‌های قدرت و ثروت.

واعظ زاده افزود: این ویژگی در صورتی ادامه می‌یابد که هوشیاری مردم باقی بماند وگرنه شرایط طوری پیش می‌رود که یک دموکراسی ظاهری وجود داشته باشد و در پس آن از طریق لابی‌های قدرت و ثروت تصمیماتی گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم ما به دنبال وضعیت ارتقاء مادی و معنوی خودشان هستند، اظهار داشت: اگر چنین نیازی از طریق دولت برطرف شود، آن وقت ما به پیشرفت دست پیدا می‌کنیم. پیشرفت زمانی اتفاق می‌افتد که جوانان احساس امید به آینده داشته باشند و از وضعیت عدالت در جامعه احساس رضایت کنند. در حقیقت این خود مردم هستند که معیار پیشرفت هستند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ‌تاریخ ایران با دوره‌های مختلفی مواجه است که هم در اوج شکوفایی بوده و هم در وضعیت معیشتی. البته بعد از انقلاب وضعیت قابل قبولی برای مردم ما فراهم است. تحصیلات و آموزش عالی گسترش پیدا کرده، محرومیت زدایی نسبی انجام شده است البته مشکلاتی نیز در برابر مردم وجود دارد همچنین فساد در بخش اداری و اقتصادی مشاهده می‌شود.

واعظ زاده در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد اظهار داشت: جامعه ما همه ابزار و امکانات را برای پیشرفت در اختیار دارد اما چون عدالت به نحو احسن اجرا نمی‌شود و هر ابزاری سر جای خود قرار نمی‌گیرد این پیشرفت حاصل نمی‌شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی خاطرنشان کرد: طرح هدفمندی یارانه‌ها با سعی و خطا انجام شد که با طرح و برنامه دقیق قبلی نبود، همچنین وقتی قیمت ارز افزایش پیدا کند، هدفمندی مختل می‌شود. این بدین معنی است که ما در اقتصاد به دنبال سایه خودمان می‌رویم.

صادق واعظ زاده با اشاره به اینکه باید مشکلات کشور در یک طرح جامع عدالت و پیشرفت حل شود، گفت: نیروی معتقد و پر انرژی برای عملیاتی و اجرا کردن طرح‌های جامع عدالت و پیشرفت وجود دارد و آنان دانشجویان هستند. دانشجویان و جوانان موتور پیشرفت کشورند.

وی افزود: البته تقاضاهای نسل جوان ما نیز همان طور که توانایی‌هایشان ارتقاء پیدا کرده باید آن تقاضاها نیز تغییر کرده است. جوانان ما در فضای مجازی که عرصه تولید ثروت است تسلط فوق‌العاده‌ای دارند؛ همچنین در فعالیت‌های دانش‌بنیان نیز پیشرفت‌های جدی داشتیم.

وی در ادامه سخنان خود دلیل ورود خود را در عرصه انتخابات را اشتیاق برای اجرای طرح جامع عدالت و پیشرفت عنوان کرد و گفت: اشتیاقی که در من برای ورود به انتخابات است این است که بتوانیم نمونه‌های موفق در کشور که در شرایط بومی و داخلی حرکت کردند را اهمیت دهیم و مسیر پیشرفت را برایشان هموار کنیم.

واعظ زاده تصریح کرد: البته پیشرفت کشور وابستگی خاصی به مسائل سیاسی کشور دارد. پیشرفت در جامعه ما در شرایط اغتشاشات سیاسی حاصل نخواهد شد. الان مسئولی که باید تمام وقت خودش را برای حل مشکلات مردم بگذارد، آن زمان را صرف پاسخگویی به رقیب می‌کند.

وی افزود: در شرایطی که جار و جنجال‌ها بالا گیرد و دولت پای ثابت آن باشد، کشور پیشرفت نخواهد کرد. کشور در ثبات سیاسی است که پیشرفت می‌کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مستقل در انتخابات حضور می‌یابد، خاطرنشان کرد: راه حل مشکلات موجود این است که دولت مستقلی سر کار بیاید و من در این عرصه مستقل وارد شدم که یکی از انگیزه‌های ورود من در انتخابات بود. من به دولت تکنوکرات معتقد نیستم، دولت آینده باید دولت مستقل سیاسی باشد.

وی در ادامه سخنان خود پیرامون مسائل دانشگاهی اظهار داشت: نقطه حرکت کشور برای پیشرفت از دانشگاه آغاز می‌شود و ما باید فضای دانشگاه را بازتر کنیم. همچنین فشار شهریه باید از دوش دانشجویان برداشته شود. مسئله آزاداندیشی نیز در دانشگاه‌ها وضعیت قابل قبولی ندارد.

وی افزود: تاسیس دانشگاه‌های دخترانه در شهرستان‌ها را برای تفکیک جنسیتی امر خوبی می‌دانم. اینکه کلاس‌ها را در دانشگاه‌های موجود در طرح تفکیک جنسیتی جدا کنیم، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با مثبت خواندن تعدد کاندیدا تصریح کرد: تعدد کاندیدا خوب و زیاد است اما تنوع آنان را زیاد نمی‌بینم. البته بین همین افراد مناقشات سیاسی وجود دارد اما تنوع در آنان کم است و یکی از علت‌های ورود من این بود که یک دیدگاه و یک چهره جدید ظهور کند.

وی پیرامون مسائل بین‌المللی نیز اظهار داشت: در حال حاضر ما به وضعیتی رسیدیم که بدون سلاح هسته‌ای قدرت بازدارندگی را کسب کرده و این به برکت 8 سال جنگ تحمیلی است در حقیقت نظریه بازدارندگی غیر هسته‌ای را جمهوری اسلامی در دنیا تثبیت کرد.

وی افزود: عدم رابطه با آمریکا جزو اصول انقلاب نیست اما اگر آمریکا می‌خواهد رابطه مجدد برقرار کند باید از فاز تخاصم خارج شود و رفتار صادقانه داشته باشد. البته این را باید بدانیم این ارتباط با آمریکا تمامی مشکلات ما را برطرف نخواهد کرد. ما باید بدانیم عزت و مصلحت دو بال سیاست خارجی ماست که استفاده از آنان را حکمت مشخص می‌‌کند. البته در سیاست خارجی قدرت یک رئیس جمهور این است که بتواند با مقام معظم رهبری تعامل صادقانه و کامل داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به انتخابات 88 خاطرنشان کرد: در انتخابات 88 و اتفاقات پس از آن باید مطابق قانون اساسی عمل می‌شد. کسی هم که فکر می‌کرد به او ظلم شده است، باید فصل‌الخطاب رهبری را می‌پذیرفت. البته تهاجم گروهی به رهبری و دفاع نامناسب گروهی دیگر از ایشان باعث شد رهبری مظلوم واقع شود. من معتقدم ما جایگاه مناسبی برای رؤسای جمهور گذشته‌‌مان بوجود نیاوردیم.

کد خبر 212633
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز