همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه‌ در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه، از توافق‌ ایران‌ و عربستان‌ سعودی‌ در خصوص‌ ادامه‌ تلاش‌ها برای‌ کمک‌ به‌ لبنانی‌ها به‌ منظور دستیابی‌ به‌ راه‌ حل‌ مناسب‌ خبر داد.

یه گزارش واحد مرکزی خبر، العربیه‌ گزارش‌ داد، منوچهر متکی‌ در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار اعزامی این شبکه به شرم‌الشیخ تأکید کرد، این‌ توافق‌ در دیدار وی‌ با سعود الفیصل‌ وزیر امور خارجه‌ عربستان‌ در حاشیه‌ کنفرانس‌ شرم‌ الشیخ‌ حاصل‌ شده‌است.

متکی‌ گفت‌: ما همیشه‌ از اجماع‌ گروه‌های‌ مختلف‌ لبنانی‌ حمایت‌ کرده‌ایم‌ و از آن‌ دفاع‌ می‌کنیم‌ و معتقدیم‌ که‌ مشکلات‌ لبنان‌ باید به‌ دست‌ لبنانی‌ها حل‌ شود و جای‌ خوشحالی‌ است‌ که‌ این‌ دیدگاه‌ ایران‌ و عربستان‌ است‌.

منوچهر متکی‌ در ادامه‌ مصاحبه‌ با محمد نون‌ افزود: در حاشیه‌ کنفرانس‌ شرم‌الشیخ‌ درباره‌ این‌ موضوع‌ گفتگو کردیم‌ و درباره‌ بررسی‌ طرح‌های‌ موجود در لبنان‌ و موضوعاتی‌ که‌ هریک‌ از طرف‌های‌ لبنانی‌ ارائه‌ می‌کنند به‌ توافق‌ رسیدیم‌ تا از طریق‌ رایزنی‌ با طرف‌های‌ لبنانی‌ بهترین‌ و مناسبت‌ترین‌ راه‌ برای‌ ارائه‌ این‌ طرح‌ها انتخاب‌ شود و اگر لبنانی‌ها آن را بپذیرند به‌ طور
رسمی‌ برای‌ کمک‌ به‌ حل‌ مشکل‌ لبنان‌ تلاش‌ خواهیم‌ کرد‌.

کد خبر 21258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز