یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: حوالی ساعت 10 صبح 15 اردیبهشت ماه یک کارگاه در محدوده بازار تهران منفجر شد.

ایسنا نوشت: سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه وقوع این حادثه در ساعت 9:56 به سامانه 125 اطلاع داده شد، گفت: با توجه به اینکه حادثه از نوع انفجار و آتش‌سوزی اعلام شده بود، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه یک و گروه نجات یک را به همراه تجهیزات کامل به محل حادثه واقع در خیابان پانزده‌خرداد خیابان "عودلاجان" اعزام کرد.

وی ادامه‌داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل، مشاهده کردند که یک ساختمان سه طبقه مسکونی که از آن به عنوان کارگاهی برای چاپ سیلک استفاده می‌شد، دچار انفجار و حریق شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به محبوس‌شدن چهار کارگر در میان شعله‌های آتش، به ایسنا گفت: آتش‌نشانان پس از حضور در محل، این چهار کارگر ایرانی را که بین 20 تا 30 سال سن داشتند، از میان شعله‌های آتش خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

به گفته ملکی، در میان چهار کارگر که دچار سوختگی شده بودند، میزان آسیب‌دیدگی دو کارگر بالاتر بود.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان پس از خارج‌کردن کارگران، عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کردند، گفت: در حال حاضر عملیات آتش‌نشانان در این محل به اتمام رسیده و آنان مشغول ایمن‌سازی محل هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره علت وقوع این حادثه نیز اظهارکرد: ظاهرا کارگران در حال حمل بنزین در این کارگاه بودند که مجاورت آن با شعله روشن، سبب وقوع انفجار و آتش‌سوزی در این محل شد.

ملکی با بیان اینکه اماکن فرسوده و دارای کاربری محل مناسبی برای تبدیل‌شدن به کارگاه نیست، گفت: شهروندان و دارندگان کارگاه‌ها باید از تبدیل کردن چنین مراکزی به کارگاه خودداری کنند، همانطور که در این حادثه نیز اگرچه علت ناشی از بی‌احتیاطی کارگران بود، اما فرسوده بودن بنا و متناسب نبودن نوع کاربری آن نیز، نقش زیادی در واردشدن خسارت به ساختمان و افراد حاضر در آن داشت.

کد خبر 212557
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز