جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم گفت: خودروی زانتیا که در حال تردد در محور قم - تهران بود به دلیل نشت بنزین دچار حریق شد که با حضور به موقع آتش‌نشانی و انجام عملیات اطفا، حریق مهار شد.

زانتیا - تصادف

فارس نوشت: عباس جعفری با اشاره به مهم‌ترین عملیات‌های انجام شده توسط سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم در یک روز گذشته اظهار داشت: عملیات ایمن‌سازی در برخورد یک دستگاه کامیون با تیر چراغ، اطفاء حریق آتش‌سوزی در انبار ضایعات، اطفاء حریق زانتیا و... از جمله حوادث مهمی بودند که در طول این مدت به وقوع پیوست.

وی با تشریح این حوادث، برخورد کامیون با تیر چراغ برق را مورد توجه قرار داد و گفت: این حادثه در خیابان صفائیه کوچه ممتاز رخ داد و در این حادثه امکان آتش‌سوزی به صورت جدی وجود داشت، اما به دلیل شرایط خاص امکان اقدام لازم وجود نداشت.

مدیر عامل سازمان آتش‌‌نشانی شهرداری قم ادامه داد: خودروی مورد نظر به دلیل برخورد با تیر چراغ برق با برق فشار قوی اتصال پیدا کرده بود که امکان مانور عملیاتی را بسیار ضعیف می‌کرد.

وی اضافه کرد: با حضور مأموران شرکت برق منطقه و قطع برق فشار قوی عملیات ایمن‌سازی آغاز شده و از حریق جلوگیری شد.

جعفری همچنین به آتش‌سوزی کارگاه ضایعات اشاره و ابراز کرد: این کارگاه که در خیابان نوقطار پس از پل زیر گذر به وقوع پیوست با دخالت ماموران آتش‌نشانی شهرداری قم از گستردگی آتش جلوگیری به عمل آمد.

وی، دلیل این آتش سوزی را عمدی دانست و گفت: با توجه به اینکه میزان ضایعات در این انبار بیش از اندازه بوده و حمل آن هزینه برای صاحب انبار ایجاد می‌کرده است؛ وی نسبت به سوزاندن ضایعات اقدام کرده بود که به همت مأموران آتش‌نشانی از سرایت آتش به دیگر نقاط پیشگیری شد.

جعفری به آتش‌سوزی دیگری اشاره و اذعان کرد: در کوچه 73 خیابان آذر یک مورد دیگر آتش‌سوزی در کارگاه نجاری رخ داد که با حضور مأموران آتش‌نشانی، آتشی که به جان این کارگاه افتاده بود، مهار شد.

وی از آتش‌سوزی خودروی زانتیا در اتوبان قم- تهران خبر داد و گفت: این خودرو که در محور قم - تهران در حال عبور بود به دلیل نشست بنزین دچار آتش سوزی شد، اما این حریق به موقع مهار شد و تلفات جانی نداشت.

کد خبر 218635
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز