شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر دفاع گفت: در کنگره سه وزیر که هفدهم تا 19 اردیبهشت برگزار می شود، یک محصول مهم دفاعی رونمایی می‌شود.

محصول مهم دفاعی

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید مجیدمیراحمدی، معاون سرمایه انسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست خبری در تشریح برنامه های این کنگره با بیان این که یکی از مؤلفه های مهم در تولید قدرت، تبیین فرهنگ شهادت است، افزود: کنگره سه وزیر شهید وزارت دفاع (چمران، نامجو و فکوری) و فرمانده مهندسی جنگ - محسن صفوی و یک هزار شهید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هدف پاسداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگری های وزارت دفاع برای ارتقای منزلت اجتماعی و معرفی نقش وزارت دفاع در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن برگزار می شود.

وی افزود: رونمایی از یکی از محصولات مهم وزارت دفاع و تمبر ویژه این وزارتخانه از دیگر برنامه های این کنگره است.

وی گفت: تجلیل و تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران، ایجاد بستر مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ولایتمداری، ایجاد رعب و هراس در دل دشمنان با نمایش دستاوردها و روحیه شهادت طلبی، شناساندن سیره و رفتار شهدا و ایثارگران و ارایه الگوهای ارزشی به کارکنان نسل دوم و سوم از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.

معاون وزیر دفاع گفت: قرار است در بخش مربوط به اقدامات و تأثیر وزارت دفاع در توانمندسازی جبهه مقاومت، یکی از اعضای این جبهه درباره نقش وزارت دفاع سخنرانی کند.

سید مجید میراحمدی گفت: تدارکات برگزاری این کنگره بزرگ از ابتدای تیر 91 آغاز شد و تاکنون اقداماتی همچون جمع آوری اطلاعات و آثار شهدا ، ملاقات با خانواده های شهدا و ایثارگران وزارتخانه و رسیدگی به مشکلات و مسائل آنان، چاپ و نشر وصیتنامه های شهدا، تهیه نرم افزار چند رسانه ای سه وزیر شهید، تولید 60 فیلم کوتاه تلویزیونی، چاپ آلبوم عکس شهدا و زندگی نامه آنها انجام شده است.

نیروهای مسلح، در اوج آمادگی

معاون سرمایه انسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح مملو از انسان هایی فداکار و آماده شهادت هستند که سرمایه بی نظیری محسوب می شود.

معاون وزیر دفاع افزود: نیروهای مسلح ما از لحاظ آمادگی و همچنین تجهیزات و امکانات در اوج توان مندی هستند و هیچ گونه ضعف و احساس ناتوانی در این نیرو وجود ندارد.

وی گفت: نیروی انسانی نیروهای مسلح برخاسته از مکتب شهادت و اسلام است و همین فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت باعث پیروزی ما در جنگ تحمیلی شد.

سردار سرتیپ میراحمدی گفت: نیروهای مسلح ما می توانند در مقابل هر تهدیدی متناسب با آن تهدید پاسخگو باشند و هیچ هدفی از اهداف دشمنان دور از تیررس رزمندگان ما نیست.

وی گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تقویت آمادگی و ظرفیت سازی برای تعمیق این توانمندی ها را در دستور کار دارد.

سردار سرتیپ میراحمدی تاکید کرد: وزارت دفاع در توانمندسازی جبهه مقاومت نیز نقش برجسته و ممتازی دارد، به طوری که سهم مهمی از ظرفیت سازی های پیروزی مقاومت مربوط به مشاوره ها و کمک های فکری و سایر کمک هایی است که جبهه مقاومت از آن برخوردار است.

معاون وزیر دفاع همچنین با اشاره به اینکه این وزارتخانه سه وزیر و هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است گفت: 200 شهید این وزارتخانه مربوط به صحنه های تحقیق و تولید است.

وی افزود : یکی از اقدامات وزارت دفاع پاکسازی مناطق آلوده به مین بوده که تاکنون از چهار میلیون هکتار اراضی آلوده، کمتر از 2% آن مانده که آن هم مربوط به مناطق سخت گذر بوده و این کار بزرگ در دنیا ثبت شده است.

وزارت دفاع امسال شش هزار نفر را استخدام می کند و علاقه مندان می توانند به سایت وزارت دفاع مراجعه کنند.

کد خبر 212409
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز