یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: عامل تیراندازی در رم که دو زخمی برجای گذاشت، فردی بیکار و ساکن یکی از فقیرترین مناطق ایتالیا بوده است.

italy

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: دو پلیس در جریان تیراندازی در ایتالیا مجروح شدند که حال یکی از آن ها وخیم گزارش شده است.

مارین میلر گزارشگر این شبکه در رم گفت: این حمله، حمله ای انفرادی بوده است. در این حادثه هشت گلوله شلیک شده است. به گفته پلیس فرد مهاجم لوئیجی پرئیتا نام دارد. وی چهل و نُه سال دارد و در منطقه کالابر متولد شده است. کالابر یکی از فقیرترین مناطق در ایتالیاست.

پلیس ایتالیا اعلام کرد این فرد یک بنا است که اخیرا کار خود را از دست داده و ناگزیر شده است برای ادامه زندگی به پدر و مادرش ملحق شود. مهاجم که به ارتکاب جنایت متهم شده ، اکنون در بیمارستانی در رم بستری است. آنجلینو آلفانو وزیر کشور ایتالیا لحظاتی پیش در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد، این حادثه، اقدامی انفرادی بوده است.

بلافاصله پس از این حادثه در ایتالیا وضعیت هشدار ویژه اعلام شد. مجری خاطر نشان کرد، این حادثه همزمان با مراسم تحلیف نخست وزیر جدید ایتالیا رخ داده است. آیا میان این دو رویداد ارتباطی وجود دارد؟

گزارشگر پاسخ داد: پاسخ به این سئوال دشوار است. این تیراندازی همانطور که گفتید زمانی رخ داد که نخست وزیر جدید ائتلاف ملی ایتالیا در حال برگزاری مراسم تحلیف بود. همزمانی این دو رخداد برای ایتالیا که پس از دو ماه بحران سیاسی بسیار شدید شاهد معرفی دولت جدید بود، بسیار نامناسب ارزیابی می شود.

انریکو لتا نخست وزیر جدید ایتالیا شرایط کشور را بسیار حساس ارزیابی کرده است. او ساعت پانزده روز دوشنبه فهرست اعضای دولت را برای گرفتن رای اعتماد به پارلمان ارائه خواهد کرد. اما تا این زمان هیچکس نمی تواند با اطمینان زمان تشکیل دولت جدید را پیش بینی کند.

کد خبر 211566
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز