همشهری آنلاین: ابهام در وضعیت دولت آینده ایتالیا پس از برگزاری انتخابات پارلمانی و سنا، نگرانی کشورهای حوزه یورو را در پی داشته است.

ایتالیا

نتیجه مبهم این انتخابات در بحبوحه رکود عمیق اقتصادی و تدابیر ریاضتی واکنش‌هایی را در اتحادیه اروپا در پی داشته است.

به گزارش یورونیوز مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا با اشاره به وضعیت کنونی ایتالیا می‌گوید: ما نیازمند یک دولت با ثبات برای یکی از مهم ترین اعضای اتحادیه اروپا هستیم. ایتالیا از اعضای گروه هشت و چهارمین اقتصاد برجسته در میان کشورهای اروپایی به شمار می رود. یکی از ستون های حوزه یورو است و بنابراین هرچه در این کشور رخ دهد بر همه ما
تاثیرگذار خواهد بود.

گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان نیز گفت: ایتالیا نقش محوری برای اداره موفق امور مربوط به بدهی‌های مالی در بحران اقتصادی حوزه اروپا را برعهده دارد. به همین دلیل ما انتظار داریم که سیاست تثبیت و اصلاحات توسط دولت جدید نیز ادامه پیدا کند.

پیر موسکوویسی، وزیر دارایی فرانسه نیز با اشاره به وضعیت مبهم ایتالیا تصریح کرد: امید ما این است که آقای برسانی بتواند یک دولت تشکیل دهد. دولتی که بتواند برای ما یک همتا و یک دوست باشد و با ساختار موجود در اتحادیه اروپا همراهی کند.

انتخابات کنونی ایتالیا دو ماه پیش از موعد مقرر برگزار شد و با توجه به نتایج به دست آمده کشورهای اروپایی نگران هستند تا ایتالیا نتواند دولتی قوی برای مقابله با بحران اقتصادی موجود تشکیل دهد.

کد خبر 203254
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز