همشهری‌آنلاین: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: احمدی نژاد در برخی محافل در خصوص پرونده 300 نفر صحبت می‌کند که در دستانش است که این ادبیات و اینگونه بیان کردن موضوعات درست نیست. باید به ایشان بگویم اگر واقعا پرونده مجرمانی دارید اعلام کنید زیرا نگهداری پرونده مجرمان خود جرم محسوب می‌شود.

محمدرضا باهنر عصر جمعه در مسجد جنت شهر برازجان اظهار داشت: رشد اقتصادی ما در این چند سال بد نبوده است اما فاصله زیادی داریم تا برنامه چشم اندازی که داشته‌ایم، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته رشد اقتصادی در این باید به 8.5 درصد می‌رسید اما متوسط رشد اقتصادی در طول هشت سال زیر چهار درصد بوده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: گرانی در سال گذشته تکان‌های شدید خورده است که ریشه آن نرخ رشد نقدینگی است که برای افرادی که حقوق بگیر هستند فشار سنگینی است،

وی گفت: در سال گذشته تورم نقطه به نقطه به 40 درصد و تورم عادی 33 درصد افزایش داشته است که در طول 20 سال گذشته بی‌سابقه بوده؛ برخی عقیده دارند دلیل اصلی این تورم تحریم‌ها بوده است ولی به عقیده من تحریم‌ها تنها در افزایش 40 درصد این تورم دخیل بوده‌اند و 60 درصد آن مربوط به سیاست‌هایی بود که خلاف قانون صورت گرفته است.

مهمترین اظهارات باهنر در این مراسم را به نقل از مهر بخوانید:

  • طرح مسکن مهر پروژه‌ای بود که خیلی می‌شد روی آن مانور داد کسانی با اجرای این طرح خانه دار شدند که در طول زندگی خود زیر چادرها می خوابیدند اما چون درست مدیریت نشد موجب بدهی 40 میلیارد ریالی بانک مسکن به بانک مرکزی شد.
  • اگر مسکن مهر به خوبی مدیریت می‌شد، گرانی الکی پیش نمی‌آمد و مواردی مانند یارانه‌ها و مسکن مهر موجب این گرانی شدند و موجب این شد که ارزش پول ملی ما 70 درصد کاهش پیدا کند.
  • اولین جایی که برای کم کردن تورم باید اقدام کند خود دولت در پایین آوردن خرج‌ها است، افزایش حقوق کارمندان دردی دوا نمی‌کند زیرا هرقدر افزایش حقوق داشته باشیم به گرد پای تورم نخواهد رسید.
  • عقیده دارم کل سیستم دولت باید در ساختمان شیشه‌ای قرار گیرند و این سنگ‌ها و چوب‌ها را جایگزین شیشه کنند تا خبرنگاران، بازرسان و افراد فضول بتوانند از فعالیت‌های دولت مطلع شوند؛ این برای خود دولت نیز مفید خواهد بود.
  • برخی‌ها می گویند وقتی عملکرد مناسبی نداشته اند چرا استیضاح انجام نمی‌گیرد. پاسخ این است اگر بنا به استیضاح بود مجلس باید تمام طول دولت را به استیضاح وزرا می‌پرداخت.
  • احمدی نژاد در برخی محافل در خصوص پرونده 300 نفر صحبت می‌کند که در دستانش است که این ادبیات و اینگونه بیان کردن موضوعات درست نیست. باید به ایشان بگویم هفت سال و هشت ماه رئیس جمهور بوده اید و چهار ماه بیشتر از عمر دولتتان نمانده است اگر واقعا پرونده مجرمانی دارید اعلام کنید زیرا نگهداری پرونده مجرمان خود جرم محسوب می‌شود.
کد خبر 211213
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز