همشهری آنلاین: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رقابت جدی بین جریان‌های عمده کشور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را محقق‌کننده «حماسه سیاسی» دانست و گفت: اگر در انتخابات آتی تنگ‌نظری شود و سعه صدر لازم به عمل نیاید، اسم این عملکرد را نمی‌توان حماسه سیاسی گذاشت.

به گزارش پایگاه رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام مجید انصاری، نامگذاری سال 1392 به عنوان سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی رهبر معظم انقلاب را نشان از این دانست که در ذهن ایشان انجام اقدامات مهم و عملی در حوزه اقتصاد و سیاست از اموری است که رساتر و گسترده‌تر از اقدامات معمول و جاری خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره گفت: مطمئناً موضوع شعار محوری سال به انتخابات بر می­‌گردد چون در آینده نزدیک انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری و انتخابات چهارمین دور شوراها را پیش­رو داریم.

وی انتخابات پیش رو را از جهات مختلف حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به تهدیدات دشمنان ایران و انقلاب، عرصه انتخابات می‌تواند نمایش عملی و محکم از انسجام ملی و حمایت قاطع مردم از نظام باشد. به ­ویژه با توجه به گزارش مغرضانة اخیر «احمدشهید» نماینده حقوق بشر سازمان ملل، مستحکم کردن آزادی­‌ها و انتخابات اگر به نحوه شایسته برگزار و موجبات حضور همه سلایق درون نظام شود، پاسخ عملی به تبلیغات سوء و اتهامات بیگانگان خواهد بود.

مجید انصاری خاطرنشان کرد: در مجموع علاوه بر آثار مثبتی که انتخابات پرشور خواهد داشت، در عرصه‌های بین­‌المللی هم دفع دشمنی­‌ها و بدخواهی‌ها و همچنین موجب جلب اطمینان کسانی خواهد شد که از سرمایه‌گذاری در ایران فاصله گرفته یا در زمینه سرمایه‌گذاری مردد هستند.بنابراین برگزاری انتخابات پر شور و حماسی، زمینه را برای حماسه اقتصادی فراهم خواهد ساخت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عملی کردن حماسه اقتصادی را توجه به ابعادی از قبیل «نگاه ملی به اقتصاد»، «تولید داخلی»، «صرفه‌جویی و تولید و نوآوری» دانست و گفت: بخشی از این حماسه اقتصادی به تأمین سرمایه مربوط می‌شود لذا باید منابع لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات را فراهم سازیم. طبیعی است که سرمایه­‌های داخلی در قالب منابع دولتی و خصوصی کفایت نمی‌کنند و حتماً باید زمینه جذب سرمایه‌های خارجی را فراهم کنیم و این زمینه‌سازی جز با اطمینان‌بخشی برای سرمایه­‌گذاران مبنی بر اینکه ایران کشوری با ثبات است و از امنیت خوبی برخوردار است فراهم نخواهد شد.

انصاری افزود: با در نظر گرفتن این نکته که سرمایه‌ها از فضای نا امن و بی‌ثبات گریزانند، درمی­‌یابیم که هیچ عاملی همانند «انتخابات حماسه‌ساز» نمی­‌تواند زمینه امنیت سرمایه‌گذاری را فراهم سازد.

وی افزود: اگر جامعه نتواند در زمینه عملی کردن شعارهای محوری سال کار مهمی انجام دهد و فقط در حد شعار باقی بماند، نه می­‌توانیم تولید را ارتقا دهیم نه به بیکاری، رکود و تورم غلبه کنیم. با بیکاری و تورم و رکود نمی‌شود دم از حماسه اقتصادی و سیاسی زد.

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر در انتخابات آتی تنگ‌نظری شود و سعه صدر لازم به عمل نیاید، اسم این عملکرد را نمی‌توان حماسه سیاسی گذاشت. حماسه حرکت همه‌جانبه و از همه جهات در جامعه را می‌طلبد. لذا وظیفه مسئولان و مجریان و ناظران انتخابات این است که راه را برای ورود و مشارکت همه سلایق در انتخابات را فراهم کنند. اگر رقابت جدی بین جریان­‌های عمده کشور به طور واقعی شکل نگیرد، حماسه­‌ای را محقق نخواهد کرد و برعکس اگر زمینه لازم برای این منظور فراهم گردد شاهد حماسه بزرگی خواهیم بود و این برای انقلاب ثمر زیادی خواهد داشت و تردیدی در آفرینش حماسه اقتصادی در کشور نیز بر جای نخواهد گذاشت.

کد خبر 211132
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز