همشهری آنلاین: رئیس هیات عالی نظارت برانتخابات شوراها، با بیان اینکه هیات مرکزی اجرایی انتخابات 92 تا قبل از شروع ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری تشکیل می شود، گفت: 12 اردیبهشت جواب استعلام چهارگانه نامزدهای انتخابات شوراها خواهد آمد.

به گزارش مهر، محمدجواد کولیوند با اشاره به عدم تشکیل به موقع هیات اجرایی مرکزی انتخابات توسط وزارت کشور  اظهار داشت: با توجه به مذاکراتی که با وزارت کشور داشتیم این هیات اجرایی تا قبل از 17 اردیبهشت یعنی شروع ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تشکیل خواهد شد.

رئیس هیات عالی نظارت برانتخابات شوراها، افزود: 30  معتمد توسط وزارت کشور به شورای نگهبان معرفی شده است و پس از تایید صلاحیت آنان  توسط شورای نگهبان ، این معتمدین 7 نفر را از میان خودشان انتخاب و 4 نفر دیگر نیز از جمله وزیر کشور، وزیر اطلاعات، دادستان و یک عضو هیات رئیسه مجلس به جمع آنان اضافه خواهد شد تا هیات 12 نفره اجرایی مرکزی انتخابات را تشکیل دهند .

وی همچنین در خصوص روند تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها افزود: تا تاریخ  12 اردیبهشت استعلام های 4 گانه از نیروی انتظامی، ثبت احوال، وزارت اطلاعات و دادستانی خواهد آمد و از سیزدهم بررسی صلاحیت نامزدها در هیات اجرایی شروع می شود و به موازات آن نیز پس از تایید این هیات پرونده داوطلبان برای تایید نهایی به هیات های نظارت ارجاع می‌شود.

کولیوند تصریح کرد: در تاریخ 28 اردیبهشت تایید صلاحیت های نهایی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید تا اگر شکایتی نسبت به آن داشته باشند زودتر اقدام شود.

نایب رئیس کمیسیون شوراها همچنین در مورد مناظره های انتخاباتی گفت: در مورد نوع برگزاری مناظره ها شورای نگهبان، وزارت کشور و صدا و سیما تصمیم خواهند گرفت اما اگر تعداد نامزدها کم باشد قطعاً مناظره‌ها برگزار می‌شود اما اگر تعداد نامزدها زیاد باشد ممکن است تصمیم دیگری در این خصوص گرفته شود.

کد خبر 211437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز