شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم کوک رئیس شرکت اپل به زودی گران‌قیمت‌ترین فنجان قهوه سیلیکون‌ولی را با دو برنده خوش‌شانس یک مزایده خیریه در دفتر مرکزی اپل در کالیفرنیا خواهد نوشید.

تیم کوک

براساس گزارش CNN، تیم کوک به زودی و تا سال آینده بخشی از وقت یک روز کاری خود را به نوشیدن قهوه با فردی اختصاص خواهد داد که برای این قرصت استثنایی بیش از 210 هزار دلار پرداخت کرده‌است! البته در بطن این برنامه به نظر جاه‌طلبانه، هدفی خیرخواهانه نهفته است.

کوک در یک مزایده آنلاین در وب‌سایت Charity Buzz داوطلب شده‌ تا یک ساعت از وقت ارزشمند خود را با دو برنده ثروتمند مزایده صرف کرده و با آنها قهوه بنوشد. در روز اول مزایده کوک 52 پیشنهاد با قیمت پایه پنج‌هزار دلار دریافت کرد که این قیمت به سرعت سیری صعودی طی کرد. برترین قیمت پیشنهادی تا روز پنجشنبه 210 هزار دلار بوده‌است،‌این درحالی‌است که هنوز تا پایان مزایده در 14 می درحدود 19 روز باقی‌مانده‌است.

ملاقات به صرف قهوه در دفتر مرکزی اپل در کوپرتینو کالیفرنیا برگزار خواهد شد و برنده می‌تواند یک مهمان به همراه خود بیاورد. حضور کوک در این مزایده نشانگر یکی از تفاوت‌های اساسی میان شخصیت اجتماعی وی و جابز، رئیس فقید شرکت اپل است. استیو جابز هرگز به این شکل و به صورت آشکار در فعالیت‌های اجتماعی،‌خیرخواهانه و عمومی حضور پیدا نمی‌کرد.

برنده مزایده اجازه مصاحبه کردن با مطبوعات،‌ارسال جزئیات ملاقات بر روی شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ‌ها، عکسبرداری و یا ضبط کردن صدا را در حین ملاقات نخواهد داشت. این محدودیت‌ها در مقررات تعیین شده از سوی مرکز برگزار کننده مزایده، RFK، ذکر شده‌اند. از این رو برنده‌ها باید توافق‌نامه‌ای را در‌ باره این مقررات به امضا برسانند،‌در عین حال این افراد به صورت مداوم تحت کنترل خواهند بود.

کد خبر 211207
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز