همشهری آنلاین: پورمحمدی، کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، درباره موضعش نسبت به مذاکره با کشورهای دیگر گفت: اگر مذاکره با کشوری منافع ما را تأمین کند ما باید مذاکره کنیم. ما بحث آرمانی را فقط با اسرائیل غاصب داریم و اگر منافع ما در مذاکره با کشورهای دیگر باشد این کار را انجام می‌دهیم.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با حضور در جمع اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز درباره برنامه‌های اقتصادی‌اش توضیح داد و رویکرد خود درباره مقابله با تحریم‌ها و همچنین مذاکره با کشورها را تشریح نمود. گزیده اظهارات پورمحمدی به نقل از مهر در ادامه آمده است:

  • حوزه اقتصاد یکی از محورهای مهم و اساسی‌ام در آینده به شمار می‌رود که ما در ابتدا باید زیرساخت‌ها را در بخش‌های فناوری، صنعت، انرژی، معادن کشاورری و مباحث اقتصادی نظیر بانکداری و گمرک اصلاح کنیم. تولید و اشتغال از مباحث مهم مطرح شده در این برنامه است. اگر می‌خواهیم تورم و گرانی را کنترل کنیم و قدرت رقابت صادراتی پیدا کنیم باید بدانیم که نقطه شروع این فعالیت‌ها پیشرفت در عرصه تولید است.
  • خواهش می‌کنم از تحریم‌ها خسته نشوید. برخی کشورهای جهان نه دشمن دارند و نه تحریم هستند، اما با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. آمار بیکاری و تورم در خیلی از کشورها بالا رفته و ما نباید خسته و ناامید شویم.
  • اگر مذاکره با کشوری منافع ما را تأمین کند، ما باید مذاکره کنیم. ما بحث آرمانی را فقط با اسرائیل غاصب داریم و اگر منافع ما در مذاکره با کشورهای دیگر باشد این کار را انجام می‌دهیم.
  • درباره گزینه نهایی ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان، قرار ما بر این است که قبل از زمان ثبت‌نام به یک نظر واحد برسیم و همه با هم تبدیل به یک تیم شویم.
  • مبلغ دو هزار و 800 میلیارد تومان در کشور جابه جا می‌شود و بانک مرکزی از این جریان بی خبر است. ما از بانک مرکزی جواب خواستیم و آنها از ما زمان خواستند تا به این مسئله رسیدگی کنند. وقوع این مسائل نشان‌دهنده ضعف ساختاری در سیستم بانکداری کشور است.
  • علت وقوع فساد بزرگ مالی، ضعف‌های زیرساخت‌های نظام بانکی است. آیا آنها که فساد را انجام داده‌اند متهم هستند یا ما که انها را گرفته‌ایم؟ سیستم بانکی ما دارای مشکلاتی است که تولید فساد می‌کند و ما باید این مسئله را درمان کنیم.
کد خبر 210931
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز