چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه شبهه افکنی در خصوص این که دیگران برای مردم تصمیم می‌گیرند خطی است که دشمن دنبال می‌کند، گفت: نامزدها باید از سیاهنمایی و تخریب دیگران خودداری کنند.

احمدی‌مقدم

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز چهارشنبه در سی و یکمین مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی اظهار داشت: بر اساس گفته‌های مقام معظم رهبری دانشگاه خزانه نشاء نیروی انتظامی بوده و آنچه که از نیروها انتظار عمل داریم به پرورش آنها باز می گردد. امور ماموریت نیروی انتظامی در عصر حاضر و پیش رو سخت و پیچیده است.

وی ادامه داد: امروز مجرمان در عرصه های جدید و با استفاده از فناوریها عرصه های جدیدی را در وقوع جرم ایجاد می کند و هر روز این مساله رو به توسعه است که ما نیز باید آماده مقابله با آنها را داشته باشیم.

به گفته احمدی مقدم، استکبار درصدد تقویت منابع ناامنی بر علیه دشمنانش از جمله ایران است و تلاش می کند تا از همه جنبه ها برای ضربه زدن به ما استفاده کند اما امروز در سایه امنیت و با پشتوانه دستگاه های قضائی و نیروهای برقرار کننده نظم امنیت کشور مثال زدنی است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امروز کشور در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد، تاکید کرد: جرایم به عنف، جنایی، خشن، خرابکاری، عملیاتهای تروریستی و آدم ربایی و تجاوز به عنف کاهش بسیاری دارد. این امر در حالی به دست آمده است که جمعیت رو به افزایش است. همچنین دشمن قصد دارد با اقداماتش ما را از هدفمان دور کند که تا کنون با همت و عزم مثال زدنی مردم در این امر ناکام مانده است.

وی با اعلام اینکه نیروهای پلیس باید متناسب با نیاز محیطی همواره خودشان را آماده نگاه دارند تصریح کرد: نیروهای پلیس باید دارای آمادگی های علمی، مهارتی، روحی، جسمی و تزکیه باشند ضمن اینکه دشمن شناسی و بصیرت پلیس باید افزایش یابد. افسرانی باید در دانشگاه علوم انتظامی تربیت شوند که در برابر طوفان حوادث مقاوم باشند.

احمدی مقدم ادامه داد: پلیس باید قدرت فرهنگی و اجتماعی خود را افزایش دهد به صورتی که امروز ما در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و رسانه تاثیرگذار هستیم. از نظر ما امنیت مقوله ای اجتماعی است اما در سایر کشورها همانند آمریکا می بینیم که به بهانه یک حادثه چه شرایطی را ا ایجاد کرده اند انگلیس نیز که شعارهای زیبا در این کشور زیاد شنیده می شود به راحتی بدون حکم قضائی با شک کردن به یک فرد او را تبعید می کنند اما ما با اتکا به مردم امنیت را برای مردم تامین می کنیم.

وی افزود: مردم منبع ناامنی و تهدید نیستند و یکی از تواناییهای مهم افسران پلیس باید قدرت تعامل فرهنگی و اجتماعی باشد. هر چه در حوزه فرهنگ و اجتماعی سرمایه گذاری کنیم زودتر به هدف می رسیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه سلاح و تجهیزات حرف آخر پلیس است گفت: نیروهای پلیس باید اجتماعی باشند و سلاح و ابزار به عنوان اقتدارشان در مرحله دوم به کار گرفته شود. البته همواره باید پلیس از نظر اقتدار در اوج باشد اما وجود ابزار دلیلی برای استفاده در هر زمان نیست. نیروها باید تلاش کنند در مواجهه با بحران ها با کمترین خسارت ماموریت ها انجام شود.

وی به شعار امسال اشاره کرد و تصریح کرد: در سالی که به نام حماسه سیاسی به حماسه اقتصادی نامگذاری شده است و به گفته مقام معظم رهبری مظهر حماسه سیاسی انتخابات است آمادگی های خود را تقویت کرده ایم. امیدواریم حضور پرشور مردم در انتخابات خط بطلانی بر سخنان دشمن باشد که سعی می کند مردم ما را مایوس و رو در روی نظام قرار دهند.

احمدی مقدم ادامه داد: یک بار دیگر مردم در انتخاباتی امن با سلایق مختلف حضور پیدا می کند اگرچه نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی وظیفه اصلی خود را در حفظ آرامش وبرقراری نظم به خوبی ایفا می کنند.

برخی افراد شبهه افکنی نکنند/ برخی افراد حرف دشمن را دنبال می کند

فرمانده نیروی انتظامی به نامزدها توصیه کرد در حفظ آرامش جامعه و کاهش تنش ها تلاش کنند و در عین حال تاکید کرد: برخی ها سخنان شبهه افکنی را مطرح می کند که دیگران برای مردم تصمیم می گیرند این همان خطی است که دشمن دنبال می کند و این سخنان را می گوید اگر نامزدی وارد کارزار انتخابات شد باید تلاش کند سیاه نمایی و تخریب انجام ندهد.

احمدی مقدم با بیان این که امروز جامعه ما در درک مسایل سیاسی بالغ شده است تاکید کرد: نامزدها وعده هایی که شدنی نیست را ندهند چرا که مردم با درک بالای سیاسی می فهمند که کدام وعده ها شدنی نیست و آیا این فرد می تواند این وعده ها را اجرایی کند نامزدها باید با رفتار صادقانه در جهت حضور پرشورتر مردم تلاش کنند. البته پلیس نیز قبل، در حین و بعد از انتخابات تلاشش را برای برقراری نظم انجام داده و وظیفه تامین امنیت را بر عهده دارد.

کد خبر 210862
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز