همشهری آنلاین: دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه اگر در روز اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، یک کاندیدای با تدبیر، اقتصاد فهم و معتدل اعلام شود، تورم حبابی شکسته می‌شود و قیمت ارز و سکه و دلار تا 15 درصد کاهش می یابد گفت: اگر در روز اعلام نتیجه کاندیدای احمدی نژاد به عنوان فرد پیروز اعلام شود، قیمت ارز و سکه بالا می‌رود.

محمدرضا باهنر در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که در دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به نقاط ضعف و قوت دولت فعلی، گفت: من به عنوان نماینده ای که 25 سال در مجلس شورای اسلامی بودم و در دولت‌های مقام معظم رهبری، هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد کار کرده‌ام و افراد را با توجه به شناسنامه کاریشان می‌شناسم ارزیابی‌هایی از نقاط ضعف و قوت دولت فعلی دارم.

وی با اشاره به شجاعت احمدی نژاد در بیان مطالب در محافل داخلی و خارجی گفت: احمدی نژاد مباحثش را بدون ترس اعلام می‌کرد البته خیلی جاها این شجاعت تبدیل به بی‌باکی می‌شد که این بی‌باکی نیز خوب نبود مثلا کسی که با سرعت 220 کیلومتر پشت ماشین بنشیند این شجاعت نیست این "بی‌کله بودن "است.

سایر اظهارات مهم باهنر در این نشست را به نقل از مهر در زیر بخوانید:

  • ساختار شکنی از دیگر نقاط ضعف احمدی نژاد بود. احمدی نژاد ساختارهای اجرایی کشور را به هم ریخت مانند انحلال سازمان برنامه وبودجه.
  • بی‌باکی‌های احمدی نژاد برای نظام هزینه ایجاد کرد. به خصوص این هزینه‌ها را در بخش سیاست خارجی دادیم.
  • احمدی نژاد ابتدا می‌گفت تحریم‌ها ورق پاره هستند اما بعد از اینکه مشکلات اقتصادی افزایش پیدا کرد گفت تحریم‌ها فلج کننده هستند، ما باور داریم که تحریم‌ها نه کاغذ پاره هستند و نه فلج کننده باید یک حد وسطی برای آنان در نظر گرفت و وزنی را برایش در مشکلات اقتصادی قائل شد.
  • آثار تحریم‌ها در وضعیت اقتصادی کشور 40 درصد است. 60 درصد مشکلات اقتصادی ناشی از ناهماهنگی‌ها، بی‌برنامگی‌ها، دوباره کاری‌ها و خودمحوری‌هاست.
  • احمدی نژاد در سیاست خارجی سیاست اخم را در پیش گرفت. می‌توانیم سیاست همراه با لبخند داشته باشیم چرا که یکی از سیاست‌های راهبردی چشم انداز 20 ساله که توسط مقام معظم رهبری نیز ابلاغ شده است تعامل سازنده با دیگر کشورها بجز رژیم صهیونیستی است بنابراین نباید دیپلماسی ما همراه با اخم باشد.
  • تورم نقطه به نقطه در سال 91 از مرز 40 درصد گذشته است و تورم در این سال رکورد زد.
  • 20 درصد از تورم کشور ساختاری است. این تورم ساختاری را می‌شود با یک مدیریت صحیح و برنامه مناسب در عرض چهار سال حل کرد اما 40 درصد دیگر تورم را می‌شود در عرض یک سال با سیاست‌های درست حل کرد.
  • اگر رئیس جمهور عاقل، با تدبیر، اقتصاد فهم و معتدل به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود در همان روز اعلام نتیجه 10 تا 15 درصد قیمت دلار، ارز و سکه پایین می‌آید و این تورم حبابی شکسته می شود. اما اگر روز اعلام نتیجه انتخابات کسی که ادامه دهنده سیاست احمدی نژاد است انتخاب شود، بلافاصله قیمت دلار و ارز و سکه بالا می‌رود.
  • با اشاره به ادبیات اخیر رئیس جمهور؛ اینکه رئیس جمهور می‌گوید اینها نمی‌گذارند من کار کنم منظورش ما هستیم.
  • اگر احمدی نژاد می‌گوید 250 هزار تومان می‌خواهم یارانه بدهم و نمی‌گذارند بله می‌شود 250 هزار تومان یارانه داد اما یک شرط کوچک هم دارد و آن گران شدن کالاهای یارانه‌ای است یعنی به یک جیب مردم 250 هزار تومان وارد شود و از جیب دیگرشان 500 هزار تومان خارج شود یعنی بنزین 700 تومان بشود 7000 تومان آیا مردم راضی هستند.
  • دولت من دولت قانون است؛‌ می‌گویم دولت من قانون را دقیق اجرا و مصوبات امنیت ملی و مجمع را عملی می‌سازد بنابراین لازم نیست که بگوید آقا اجازه. البته طبق قانون اساسی رهبری می‌تواند از حکم و اختیارات ویژه خود در خصوص برخی از مسایل و قوانین استفاده کند بنابراین آنجایی که رهبری حکم دهد حتماً آن حکم اجرایی خواهد شد.
  • البته در طول این 30 سال خدمتم در انقلاب اسلامی حکم‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با استفاده از اختیارات مطلقه ولی فقیه به اندازه انگشتان دست هم نرسیده است بنابراین مقام معظم رهبری نیز در مواقع ضرور از این حکم استفاده خواهند کرد.
  • دولت آقا اجازه یعنی رفع مسئولیت برای ندامت؛ کسانی که از واژه دولت آقا اجازه استفاده می‌کنند یعنی می‌خواهند مشکلات‌شان را به گردن مسئولان بالاتر از خود بیاندازند که اگر انتقادی از آنان شد بگویند اختیار نداشتیم. دولت آقا اجازه یعنی دور زدن قانون اگر بخواهیم قانون را کامل اجرا کنیم احتیاج به دولت آقا اجازه نیست.
  • رئیس جمهور باید ضعف‌ها و اشتباهاتش را گردن بگیرد. اشکالی ندارد که هر سال رئیس جمهور بیاید و از مردم عذرخواهی کند مثلا بگوید در مورد تورم و یا افزایش نقدینگی این اشکالات را داشتم و در آینده آن را جبران خواهم کرد.
  • دولت من کاخ شیشه‌ای است. دولت باید در یک کاخ شیشه‌ای باشد و همه مردم تعاملات آن را ببینند و ناظر بر اعمال و رفتارش باشد پیشخوان دولت نباید بلند باشد.
  • {شما گفته‌اید خاتمی با کروبی و موسوی فرق دارد و جزو سران فتنه نیست} بعضی‌ها می‌خواهند فتنه را تسری دهند تا جایی که 13 میلیون رائی هم که به موسوی داده شده است را جزو فتنه‌گران می دانند ما با این موضوع مخالف هستیم. در ماجرای فتنه 88 برخی‌ها فتنه‌گر، سران فتنه و برخی‌ها هم تابعین فتنه بودند و باید پاسخگوی اعمال خود باشند اما قرار نیست که سران فتنه زیاد شوند.
  • خطای خاتمی در فتنه 88 ؛ خاتمی وظیفه خودش را در قبال نظام و مردم در فتنه 88 انجام نداد البته یک جاهایی تلاش کرد جبران کند اما کفایت نکرده و باید سکوت معنی دارش را جبران کند اما نباید او را جزو سران فتنه بدانیم.
  • در زمان ریاست جمهوری خاتمی هم می‌توانیم تبعیتش از ولی فقیه را ببینیم، درست است که بعضی از سیاست‌هایش با گفتمان انقلاب زاویه داشت اما هر کجا که آقا به صراحت امر می‌فرمودند که این کار را بکن و یا آن کار را نکن قصور نکرده است اما برخی‌ها که سنگش را به سینه می‌زنید و یا می‌زنیم به صراحت این کار را انجام داده‌اند و دستور آقا را اجرایی نکرده‌اند.
  • تا الان چند کاندیدا از جمله شریعتمداری، عارف و جهانگیری که ممکن است حمایت خاتمی و هاشمی را هم داشته باشد مطرح است و یک انتخابات سه قطبی را شاهد خواهیم بود.
  • یک قطب انتخابات دولت است البته نه دولت بلکه رئیس جمهور است و باید اعضای کابینه را از آن مستثنی کنیم. رئیس جمهور و حلقه مشورتی‌اش و دو قطب دیگر اصلاح طلبان و اصولگرایان هستند.
  • دولت می‌گوید که کاندیدا ندارد اما دم خروس بیرون زده است و کاندیداهایش را اولویت بندی کرده که اگر اولی نشد دومی و اگر دومی نشد سومی وارد صحنه شوند.
  • {شما به مشکلات اقتصادی مردم در سال 91 اشاره کردید اما عروسی فرزندتان را در تالار صاحبقرانیه گرفتید و این نقد به شما وارد است که چطور می‌خواهید دغدغه مردم و کشورتان را داشته باشید و در عین حال که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند شما در یک تالار گران قیمت برای فرزندان عروسی می‌گیرید.} بله ممکن است حالا یک عده‌ای چنین نظری داشته باشند اما فکر نکنم زیاد منوی غذاها با هم فرق داشته باشد الان حداقل قیمت یک منو 15 هزار تومان است حالا ممکن است یکی یک منوی 20 هزار تومانی و یا 25 هزار تومانی انتخاب کند اینها با هم تفاوت زیادی ندارند. ممکن است برای بعضی از مردم این مهم باشد که کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود پول و سرمایه کشور را چطور خرج می‌کند و آن را حیف و میل نکند حالا اگر برای فرزندش در یک تالاری عروسی هم بگیرد و از راه دزدی نباشد اشکال ندارد.

فارس هم درباره اظهارات امروز باهنر نوشت:

  • وقتی از نظر فیزیکی به کارهای احمدی‌نژاد فکر می‌کنم سرگیجه می‌گیرم،‌ احمدی‌نژاد ظرف 15 روز دو بار به ونزوئلا رفت و صبح یک روز در کاراکاس شب آن روز در تهران و فردایش در خوزستان بود. لذا خستگی‌ناپذیری احمدی‌نژاد قابل تقدیر است.
  • احمدی‌نژاد می‌خواست به اندازه همه کار کند اما مدیر موفق کسی است که کارها را تقسیم کند و درغیر این صورت کارگر محسوب می‌شود،‌ گرانی‌های اخیر ریشه در گردش سریع پول، نقدینگی و عدم هدایت نقدینگی به سمت تولید دارد و در حال حاضر به خاطر نقدینگی 500 هزار میلیارد تومان از کشور رفته است و دولت بعدی اگر بسیار هنر کند فقط بتواند نرخ آن را پایین بیاورد.
کد خبر 210946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز