چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: به منظور کمک به هزینه تحصیل زندانیان در دوره آموزش عالی و آموزش از راه دور زندانیان و تهیه کتاب برای آنان، سازمان زندان‌‏ها نسبت به جمع‌‏آوری کمک‌‏های مردمی برای ادامه تحصیل این افراد اقدام می‌‏کند.

منصور مقاره‌‏عابد، مدیرکل امور فرهنگی سازمان زندان‌‏ها و اقدامات تأمینی کشور،‌‏ گفت: شماره حساب ٢٩٩٠ بانک ملی به نام انجمن حمایت از زندانیان، ویژه کمک به تحصیل زندانیان برای جمع‌‏آوری این کمک‌‏ها افتتاح شده است.
وی افزود: افراد خیر و نیکوکار می‌‏توانند با مراجعه به شعب مختلف بانک ملی نسبت به کمک به ادامه تحصیل زندانیان اقدام کرده و منابع مورد نظر خود را به این حساب واریز کنند.
مقاره‌‏عابد با اشاره به اینکه کمک به تحصیل زندانیان موجب اصلاح و تربیت آنان خواهد شد، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از زندانیان کم‌‏سواد یا بی‌‏سواد هستند و این امر نشان می‌‏دهد که کم‌‏سوادی یکی از شاخص‌‏های بروز بزهکاری محسوب می‌‏شود.
مدیرکل امور فرهنگی سازمان زندان‌‏ها و اقدامات تأمینی کشور‌‏ گفت: سازمان زندان‌‏ها شرایطی را فراهم کرده که امکان تحصیل از دوره نهضت سوادآموزی تا آموزش عالی برای زندانیان فراهم شود. وی یادآور شد: در بحث آموزش و پرورش سازمان زندان‌‏ها با تشکیل مجتمع‌‏‏های آموزشی و شبانه‌‏روزی و با برگزاری امتحانات متفرقه و یا سیستم آموزش از راه دور این امر مهم را انجام دهد.
مقاره‌‏عابد تصریح کرد: سازمان زندان‌‏ها از تمام ظرفیت‌‏های آموزش عالی برای ادامه تحصیل زندانیان استفاده کرده است تا زندانیان به عالی‌‏ترین سطح آموزش دست یابند.
مدیرکل امور فرهنگی سازمان زندان‌‏ها و اقدامات تأمینی کشور‌‏، با تاکید بر اینکه آموزش کلاسیک و رسمی موجب آگاهی و اتخاذ تصمیم درست از سوی زندانیان می‌‏شود، افزود: تحصیل زندانیان و آموزش آنان موجب تغییر نگرش و ایجاد رفتار صحیح در این افراد خواهد شد.
وی گفت: زندانیان معمولاً توانایی پرداخت هزینه تحصیل خود را ندارند و مردم می‌‏توانند با کمک‌‏های خود به حل این معضل، کمک کنند.
مقاره‌‏عابد با اشاره به اینکه تحصیل و آموزش برای تمام زندانیان بی‌‏سواد اجباری است، افزود: در کانون‌‏های اصلاح و تربیت با راه‌‏اندازی مجتمع‌‏های آموزشی امر آموزش و تحصیل زندانیان مورد توجه قرار گرفته و در زندان‌‏های بزرگسال نیز زمینه سوادآموزی زندانیان فراهم شده است.
مدیرکل امور فرهنگی سازمان زندان‌‏ها و اقدامات تامینی کشور‌‏ از تدریس کتاب جدید ویژه زندانیان و متناسب با شرایط آنان در زندان‌‏ها خبر داد و خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان نهضت سوادآموزی، کتاب ویژه‌‏ای برای آموزش سوادآموزان در زندان‌‏ها تدوین شده که به طور کامل متناسب با شرایط این افراد است.
 وی یادآور شد: از آنجا که در کتاب جدید مسائل  مبتلا به زندانیان مطرح شده، قطعاً در آنان تاثیر قابل توجهی خواهد گذاشت و موجب اصلاح رفتار آنان می‌‏شود.
کد خبر 21068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز