دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نایب‌ رئیس فدراسیون فوتبال از اقدام به تبانی بعضی از اعضای کادرفنی تیم شهرداری تبریز خبر داد و گفت: مشغول جمع‌آوری مدارک هستیم تا آنها را به مراجع قضایی ارجاع دهیم.

شهرداری تبریز

رئیس کمیته رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اقدام به تبانی برخی افراد در کادر فنی و سرپرستی تیم فوتبال شهرداری تبریز محرز شده است، اظهار کرد: ما هنوز مشغول جمع‌آوری مدارک هستیم. اگرچه اقدام به تبانی صورت گرفته است اما هنوز جزییات آن درباره افراد مختلف به اثبات نرسیده است و کمیته رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال همچنان در حال بررسی است.

محمد هادی آیت‌اللهی در پاسخ به این سوال که آیا با محرز شدن اقدام به تبانی، تیم شهرداری تبریز به لیگ دسته یک سقوط می‌کند، گفت: ما به مجموعه باشگاه شهرداری تبریز کاری نداریم و در حال پیگیری تخلفات عوامل تیم‌ها و افراد مختلف هستیم. بنابراین الان نمی‌توان صحبتی در این باره داشت. گروه‌های مختلفی در سراسر کشور موضوع را پیگیری کرده و مدرک جمع می‌کنند.[شهردای تبریز به لیگ برتر سعود کرد]

تبانی‌ مربوط به چند تیم است

وی افزود: اقدام به تبانی‌ و موارد مشکوک مربوط به یک مسابقه یا یک مربی نیست بلکه در چندین مسابقه و با دخالت عوامل مختلفی شامل مربی، بازیکن و سرپرست دیده شده که تا زمانی که چیزی به اثبات نرسد نمی‌توانیم با قطعیت از آن سخن بگوییم. حتی تمام موارد مربوط به یک تیم نیست و چندین تیم در لیگ دسته یک احتمالا درگیر این موارد باشند. ما با تکمیل مستندات و مدارک کافی، آنها را به مراجع قضایی ارجاع خواهیم داد.

نایب‌ رئیس اول فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه آیا کمیته انضباطی فدراسیون هم به این موارد رسیدگی خواهد کرد گفت: در پایان بررسی‌ها اگر مواردی وجود داشت که رسیدگی به آنها در حیطه وظایف کمیته انضباطی بود، آن را به کمیته انضباطی ارجاع می‌دهیم و مابقی تحویل مراجع قضایی می‌شود.

کمالوند و مربیان شهرداری فعلا معلق‌اند نه محروم

وی درباره منع فعالیت فراز کمالوند و سایر اعضای کادر فنی تیم شهرداری تبریز و اینکه آیا آنها از ادامه فعالیت در فوتبال محروم شده‌اند توضیح داد: ما کادر فنی تیم شهرداری را محروم نکردیم بلکه فعالیت آنها فعلا معلق است تا رسیدگی‌ها کامل شود. در بررسی‌ها مشخص شد که اینها مورد اتهام قرار گرفتند و اقدام به تبانی برخی از آنها محرز است. ممکن است محروم شوند و شاید هم نشوند؛ همه چیز بستگی به مدارک جمع‌آوری شده ما دارد.

امکان سقوط به دو ده پایین‌تر هم وجود دارد

رئیس کمیته رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال در واکنش به اینکه در صورت اثبات تبانی از سوی عوامل تیم شهرداری تبریز آیا این تیم دوباره به لیگ دسته یک برمی‌گردد گفت: الان بحث فردی است و موضوع تیمی نیست. اگرچه پای عواملی وسط است که در دو سه تیم کار می‌کردند. اما بی‌تردید اگر تخلفات مسجل شود، طبق قوانین موجود امکان سقوط تیمی به 2 رده پایین‌تر هم وجود دارد.

یک هفته دیگر بررسی‌هایمان تکمیل می‌شود

آیت‌اللهی درباره این مطلب که پس تیم‌های بالای جدولی لیگ دسته یک که نتوانستند به لیگ برتر صعود کنند، باید آماده حضور احتمالی در فصل آینده لیگ برتر باشند نیز اظهار کرد: به هر حال ما سعی می‌کنیم تا هفت، هشت روز آینده بررسی‌ها را تکمیل کنیم تا هرگونه تصمیم‌گیری احتمالی خللی در برنامه‌های آتی ایجاد نکند.

کد خبر 210490
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز