دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهش یک محقق انگلیسی نشان داده که فعالیت مجرمانه همه به مغز مرتبط است، بدین معنی که مجرمان نمی‌توانند رفتار خود را کنترل کنند و به درمان برای درستکاری نیاز دارند

آیا ارتکاب جرم بیماری است؟

به گزارش ایسنا، تصویرهای شبکه عصبی که توسط آدریان رینز، استاد جرم‌شناسی دانشگاه پنسیلوانیا تهیه شده، نشان داد که بسیاری از مجرمان، قاتلان و جامعه‌ستیزان که جرمی را دوباره تکرار می‌کنند، از الگوهای فعالیت غیرعادی در مغز خود برخوردارند که می‌تواند به توضیح دلیل تمایل آنها به اعمال جرم کمک کند.

قاتلان و جامعه‌ستیزان همچنین در بخش‌های جلویی مغز که با پردازش احساسات، خودآگاهی و حساس بودن به خشونت مرتبط بوده، دارای فعالیت کمتری هستند.

رینز در کتاب جدید خود موسوم به "آناتومی خشونت" اظهار کرده که افرادی که خشونت خانگی انجام داده، نوجوانان خشن یا افراد با جرم‌های کمتر نیز این ناهنجاری‌ها را داشته و در انجام کار اشتباه استمرار می‌ورزند.

به گفته رینز، این یافته‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از افرادی که در حال حاضر برای اشتباهات خود در حال مجازات هستند، در حقیقت قادر به کنترل رفتار خود نبوده و باید به خود به عنوان بیماری که برای اختلال، به درمان نیاز دارند، بنگرند.

رینز به همراه گروهی از دانشمندان عصب‌شناس دریافتند که قشر بطنی میانی پیش سری که مسئول تصمیم‌گیری بوده، در مجرمان همیشگی دارای گرایشات روانی کوچک‌تر شده است.

این محققان همچنین دریافتند در مجرمانی که جرم خود را بدون فکر تکرار می‌کنند، قشر خلفی جانبی پیش‌سری که با یادگیری فرد از اشتباهات مرتبط بوده، توسعه نیافته است.

پیش از این تحقیقات نشان داده بود که فعالیت کم در سینگولیت قدامی با خطر بالاتر تکرار جرم مرتبط بوده، در حالی که در نوجوانان دارای اختلال سلوک که پزشکان آن را به عنوان ویژگی‌های خشن و ضد اجتماعی توصیف می‌کنند، بادامه مغز که با احساسات و اخلاق مرتبط بوده، کوچک‌تر است.

کد خبر 210476
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز