همشهری آنلاین: شهردار تهران با تبریک روز و هفته معلم گفت: باید شهید مطهری را در تمام زمینه‌ها الگوی خود قرار دهیم.

به گزارش سما، شهردار تهران که در حاشیه مراسم افتتاح پروژه فرهنگی، ورزشی خیام در منطقه 13 تهران با خبرنگاران سخن می‌گفت، مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها در فصل تابستان را پرکردن اوقات فراغت دانست و گفت: از جمله برنامه‌های مهم شهرداری در سال جاری بحث مربوط به اوقات فراغت شهروندان است به طوری که شهروندان در فصل تابستان می‌توانند بعد از نماز مغرب وعشا از امکانات تفریحی پارک‌ها با امنیت مناسب استفاده کنند.

قالیباف افزود: علاوه بر این برنامه‌ها، برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی دیگری از جمله تورهای داخلی، مسابقات ورزشی، کوهنوردی، مسابقات کتاب و کتاب‌خوانی برای اوقات فراغت شهروندان در نظر گرفته شده‌است که از روز اول خردادماه تا پایان مهرماه امسال انجام می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه ورزش در شهر یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: مشکلاتی از جمله آلودگی هوا و ترافیک روح و روان شهروندان را تحت فشار قرار می‌دهد از این رو شهرداری تهران ورزش را به عنوان یکی از اولویت‌های خود قرار داده‌است.

به گفته قالیباف در سالی که گذشت نزدیک به 90 سالن ورزشی برای بانوان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که شهرداری در راستای توسعه ورزش بانوان قصد دارد تعداد این سالن‌ها را در سال جاری به 120 سالن برساند.

وی تکمیل مراکز ورزشی، توسعه فضای سبز و احداث پیست دوچرخه‌سواری و موتورسواری را از دیگر برنامه‌های قطعی شهرداری تهران دانست.

شهردار تهران افزود: شهرداری خود را مکلف به توسعه ورزش همگانی و ورزش محلات می‌داند زیرا تأکید بر این موارد ورزش قهرمانی را در پیش خواهد داشت.

به همین منظور امسال در بودجه‌ای که برای مراکز ورزشی و فرهنگی پیش‌بینی کرده‌ایم با رشد 200 درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو بوده‌است.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت واحد شهری تنها در ورزش نیست بلکه در همه بخش‌هاست، گفت: مدیریت واحد شهری هم یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر و تجربه‌ای‌است که بیش از 100 سال سابقه اجرایی در دنیا دارد و امیدواریم شهرداری با کمک دولت بتواند آن را اجرایی کند.

قالیباف در پایان در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد شورای سوم شهر تهران گفت: اعضای شورای سوم شهر تهران مصمم هستند تا به دور از مباحث سیاسی به فکر مردم و خدمت به آنها باشند و با توجه به شناختی که من از آنها دارم مطمئن هستم که این موضوع را اساس کار خود می‌دانند.

وی همچنین در سخنان خود در مراسم افتتاح پروژه فرهنگی، ورزشی خیام در منطقه 13 قالیباف با اشاره به اینکه برنامه‌ها را بر اساس نیازهای شهروندان از طریق 137 و شورایاری محلات شناسایی کرده‌ایم، گفت: قصد داریم نیازهای مردم را برطرف کنیم و شهروندان امسال شاهد تحولات جدی و اساسی در سطح محلات شهر تهران خواهند بود.

شهردار تهران تصریح کرد: مجموعه استخر و سونای خیام بعد از 4 سال فعال شده است و این مجموعه نیز چون تنها استخر این منطقه است که در جهت اوقات فراغت جوانان در 6 ماه بازسازی و آماده بهره‌برداری شد.

وی با اشاره به اینکه در پی کاهش فاصله طبقات شمال و جنوب شهر تهران هستیم از اجرای طرح جهادی137در 15 اردیبهشت خبرداد و گفت: این طرح در هر منطقه به مدت 2 هفته اجرا خواهد شد و تمام نیازهای مردم را در این طرح برطرف خواهیم کرد.

کد خبر 21045

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز