یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

گروه حوادث: مرد خشن با حمله به راننده آژانس و مجروح‌کردن وی، خودروی او را به سرقت برد و نقشه اخاذی کشید غافل از اینکه خیلی زود در دام پلیس گرفتار خواهد شد.

متهم

14اسفند‌ماه سال گذشته زمانی که راننده آژانس مرد 35ساله‌ای را سوار ماشینش کرد تا او را به سمت تهرانسر ببرد مورد حمله مرد مسافر قرار گرفت. سارق می‌خواست خودرو و اموال راننده را سرقت کند تا جایی که چانه وی را با چاقو مجروح کرد و بعد از سرقت ماشینش پا به فرار گذاشت. مرد راننده با کمک رهگذران خود را به بیمارستان رساند و وقتی مرخص شد به کلانتری یافت‌آباد رفت و به طرح شکایت پرداخت.

وی به مأموران گفت: وقتی مرد زورگیر سوار ماشینم شد از من خواست تا او را به گمرک غرب در تهرانسر ببرم اما در بین راه ناگهان چاقویی از جیبش درآورد و آن را زیر گلویم گذاشت. او با تهدید از من خواست تا پول و موبایلم را در اختیارش قرار دهم و از ماشین پیاده شوم. من سعی کردم مقاومت کنم اما در درگیری چانه‌ام با ضربه چاقو زخمی شد و درحالی‌که لباسم خونی شده بود کنترل ماشین را از دست دادم و با درخت برخورد کردم.

بعد از ترس پیاده شدم و با رهاکردن ماشینم پا به فرار گذاشتم. او هم بلافاصله پشت فرمان نشست و متواری شد. بعد از شکایت این مرد، تیمی از مأموران پلیس آگاهی پایتخت با دستور قاضی نصرتی بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند تا اینکه در تحقیقات مشخص شد مالباخته وقتی با موبایلش که داخل ماشین بوده تماس گرفته مرد زورگیر پاسخ داده و مدعی شده در قبال تحویل ماشین و مدارک باید دو میلیون و 500 هزار تومان بپردازد.

وقتی مأموران متوجه شدند که این زورگیر قصد باج‌گیری از مالباخته را دارد به ردیابی‌های خود ادامه دادند تا اینکه در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.همزمان با دستگیری این متهم خودروی شاکی نیز در بزرگراه آزادگان در حالی کشف شد که در آتش سوخته بود. متهم که راننده ترانزیت است در بازجویی‌ها به زورگیری اعتراف کرد و به قاضی نصرتی گفت: مدت‌ها بود که اعصابم به‌هم ریخته بود تا جایی که قرص متادون مصرف می‌کردم تا کمی آرام شوم.

آن روز بعد از خوردن قرص تعادلم را از دست دادم و نمی‌دانم چه شد که تصمیم به سرقت ماشین راننده آژانس گرفتم. قصدم این بود که به گمرک بروم و تریلی‌ام را تحویل بگیرم. بعد از سرقت هم به حاشیه بزرگراه آزادگان رفتم و در حال بنزین کشیدن از باک ماشین بودم که ناگهان قسمتی از بنزین روی سیگارم پاشید و ماشین آتش گرفت، من هم از ترس پا به فرار گذاشتم. این مرد زوگیر در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده که مدارک و ضبط و باند خودرو در تریلی وی کشف شده است. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

کد خبر 210361
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز