گروه حوادث: دو بچه محل که با آبمیوه مسموم طعمه‌های خود را بیهوش می‌کردند و دست به سرقت موتور و خودروی آنها می‌زدند با زیرکی یکی از مالباخته‌ها دستگیر شدند.

متهمان

در پی وقوع سرقت‌های مشابه در مناطق مختلف شرق تهران که نشان می‌داد دو نفر با استفاده از آبمیوه‌های مسموم دست به سرقت خودرو، موتور، پول ، ‌گوشی موبایل‌، مدارک شناسایی و. . . می‌زنند پرونده‌ای در پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت تشکیل شد. تیمی از مأموران تجسس‌های خود را در این زمینه آغاز کردند و در مرحله نخست به تحقیق از مالباخته‌ها پرداختند.

یکی از آنها که موتورسیکلت پولسارش از سوی دزدان به سرقت رفته بود در توضیح ماجرا به مأموران گفت: 13اسفند‌ماه سال گذشته دو پسر جوان در محدوده سه راه تهرانپارس برای رفتن به خیابان پیروزی سوار موتورم شدند. آنها کرایه خوبی پیشنهاد کرده بودند اما در بین راه یکی از آنها به بهانه صحبت کردن با تلفن همراهش از موتور پیاده شد و دقایقی بعد با دو آبمیوه برگشت. یکی از آبمیوه‌ها را به من و دیگری را به دوستش داد. وی ادامه داد: بعد از نوشیدن آبمیوه‌ها حرکت کردیم.

هنوز مسافت زیادی طی نکرده بودیم که احساس کردم پلک‌هایم سنگین شده است. یک دفعه دچار سرگیجه شدم و از حال رفتم. وقتی به‌هوش آمدم متوجه شدم دو روز در بیمارستان بستری بوده‌ام و دزدان موتور سیکلت و اموالم را به سرقت برده‌اند.

مالباخته دیگری که دزدان به همین شیوه خودروی پرایدش را به سرقت برده بودند به کارآگاهان گفت: در سه راه افسریه دو نفر به‌عنوان مسافر سوار ماشینم شدند و درخواست کردند تا آنها را به فلکه دوم تهرانپارس برسانم. زمانی که به فلکه دوم رسیدیم، یکی از آنها به بهانه منتظر ماندن برای نامزدش، از من خواهش کرد تا کنار خیابان توقف کنم تا نامزدش بیاید. نفر دوم نیز به بهانه خرید نوشیدنی از ماشین پیاده شد و پس از دقایقی با سه آبمیوه بازگشت که بعد از نوشیدن آن دچار خواب آلودگی شدم و از حال رفتم. وقتی به‌هوش آمدم متوجه شدم که دزدان خودرو، موبایل و اموالم را دزدیده‌اند.

درگیری مالباخته زیرک با دزدان حواس پرت

درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری دزدان ادامه داشت 21فروردین‌ماه زیرکی یکی از مالباخته‌ها باعث دستگیری سارقان تحت تعقیب شد. ماجرا از این قرار بود که دو سارق در منطقه تهرانپارس سوار یک دستگاه موتورسیکلت شدند و از صاحب آن خواستند که آنها را به سه راه افسریه برساند غافل از اینکه وی یکی از مالباختگانی است که اواخر سال گذشته دست به سرقت از او زده بودند. سارقان کم حواس از همه جا بی‌خبر سوار موتور مالباخته شدند که در همین هنگام مالباخته زیرک که آنها را شناخته بود با آنها درگیر شد. دزدان وقتی پی به حقیقت بردند سعی کردند از محل متواری شوند اما مالباخته با کمک تعدادی از رانندگان مسافرکش که در جریان موضوع قرار گرفته بودند مانع فرارشان شد. دقایقی بعد با حضور مأموران کلانتری 147گلبرگ هردو متهم دستگیر شدند و در اختیار مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

در تحقیقات مشخص شد که این دو متهم 20و 28ساله سابقه‌دار هستند و پیش از این در طول سال‌های 79تا 91به اتهام جرائم مختلف ازجمله سرقت منزل ، سرقت خودرو ، حمل و نگهداری موادمخدر دستگیر و به زندان رفته بودند.در مرحله بعدی تعدادی از مالباختگان به اداره آگاهی دعوت شدند و متهمان را شناسایی کردند.

دزدان دستگیر شده نیز چاره‌ای جز اعتراف ندیدند و به سرقت موتورسیکلت و خودرو با استفاده از آبمیوه مسموم اقرار کردند. دو متهم که به واسطه مصرف موادمخدر و زندگی در شرق تهران با یکدیگر آشنا شده بودند ، در اعترافات اولیه عنوان داشتند که خودروهای مسروقه را به قیمت یک میلیون تومان و موتورسیکلت‌های مسروقه را نیز به قیمت 500هزار تومان به مالخران فروخته‌اند.

سرهنگ رضا مؤذن ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به‌احتمال وقوع سرقت‌های مشابه در دیگر مناطق سطح شهر تهران ، قرار قانونی از سوی قاضی پرونده برای هر دو متهم صادر شده است و آنها جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند. به همین‌خاطر از افرادی که با این شگرد مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 210744
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز