گروه حوادث: دزد حرفه‌ای تنها 20روز پس از آزادی از زندان باندی راه‌اندازی کرد که هدف آن سرقت از ویلاهای اعیانی در شهرستان رشت بود.

متهمان

اواخر سال گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی گیلان در جریان دستبرد به چند ویلا در یکی از مناطق اعیان‌نشین شهر قرار گرفتند و تحقیقات برای کشف راز این سرقت را شروع کردند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که دزدان برای دستبرد به تمامی این ویلاها از روش توپی‌زنی استفاده می‌کردند. بدین‌ترتیب که بعد از شناسایی ویلاهایی که صاحب‌خانه در آن حضور نداشت، قفل در ورودی را تخریب می‌کردند و وارد آنجا می‌شدند.

با افزایش سرقت‌ها ظرف مدت چند روز، بررسی‌های تخصصی برای شناسایی و دستگیری دزدان شروع شد. از آنجا که دزدان کاملا حرفه‌ای عمل کرده و هیچ سرنخی از خودشان برجا نگذاشته بودند، مأموران راهی محل‌های سرقت شدند و به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند. تعدادی از همسایه‌ها در زمان سرقت افراد مشکوکی را سوار بر یک خودروی سواری در مقابل خانه‌شان دیده بودند و با اطلاعاتی که آنها از این افراد و خودروی آنها در اختیار پلیس قرار دادند، جست‌وجو برای به دام انداختن دزدان وارد مرحله‌ای تازه شد.

تیم تحقیق که اطمینان داشت با سارقانی سابقه‌دار و کاملا حرفه‌ای روبه‌رو است به بررسی پرونده‌های موجود در بایگانی و بانک اطلاعاتی پلیس پرداخت و سرانجام بعد از چند روز بررسی‌های تخصصی، ردی از یک مجرم سابقه‌دار به دست آمد. این مرد که ناصر نام داشت پیش از این چندین بار به جرم سرقت دستگیر و راهی زندان شده اما بررسی‌ها نشان می‌داد که چند روز قبل‌تر از زندان آزاد شده است. مأموران با شناسایی محل اختفای ناصر، آنجا را زیرنظر گرفتند و متوجه شدند که وی همراه دو نفر از دوستانش اقدام به دستفروشی در خیابان می‌کند و در بساط آنها هر نوع اثاثیه باارزش خانه به چشم می‌خورد.

وقتی مشخص شد که دوستان ناصر نیز از مجرمان سابقه‌دار هستند، شکی باقی نماند که اثاثیه‌ای که آنها می‌فروشند، اموال به سرقت رفته از ویلاهاست. بنابراین دستور بازداشت آنها صادر شد و کارآگاهان در یک عملیات ضربتی هر سه نفر آنها را دستگیر کردند.

سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان این خبر گفت: متهمان در بازجویی‌ها به دستبرد شبانه به 12 ویلا اعتراف کردند و مدعی شدند که در این سرقت‌ها بیش از 100میلیون تومان اموال باارزش را دزدیده‌اند.وی ادامه داد: اعضای این باند بعد از هر سرقت، در کنار خیابان بساط می‌کردند و اموال مسروقه را به فروش می‌رساندند. آنها همچنین درصورت سرقت طلا از ویلاها، این طلاها را به سه مالخر می‌فروختند که با اطلاعات به دست آمده از آنها، مالخران نیز دستگیر شدند. به گفته سرهنگ کریمی، در حال حاضر برای تمامی متهمان قرار قانونی صادر شده و پرونده آنها در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.

کد خبر 210746
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز