همشهری آنلاین: انتشار تصاویر ویدئویی بار دیگر نشان می‌دهند، نظامیان اسرائیل در جریان اعتراض در بیت المقدس، از یک نوجوان فلسطینی دست‌بسته به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

فلسطین

بر اساس تصاویر اخیر ویدئویی که از سوی سازمان بین المللی دفاع از کودکان شاخه فلسطین (DCI-Palestine) در یوتیوپ بارگذاری شده است، سربازان اسرائیل در حالی که کلاه‌آهنین بر سر دارند، یک جوان فلسطینی را از یک خودروی زرهی خارج می‌کنند.

این پسر جوان فلسطینی در حالی که دستانش بسته و بالای سر قرار گرفته است، مجبور می‌شود در کنار نظامیان اسرائیلی که قصد دارند به معترضان فلسطینی شلیک کنند، بایستد.

این تصاویر در اعتراض روز جمعه (۱۹ آوریل، ۳۰ فروردین) در منطقه ابو دیس در بیت المقدس گرفته شدند.

سازمان بین‌المللی و غیر دولتی دفاع از کودکان، شاخه فلسطین می‌گوید، نظامیان اسرائیل همواره از کودکان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

إیاد أبو قطیش از اعضای برجسته این سازمان، خشم و اعتراض این مرکز را از ادامه اقدامات نظامیان اسرائیل در استفاده از کودکان فلسطینی به عنوان سپر انسانی ابراز کرد و گفت، نوجوان فلسطینی در مورد اخیر « بعد از بازداشت، به طور عمد در معرض خطر قرار داده شد.»

ابوقطیش تاکید کرد: ما از اقدام سربازان اسراییلی مبنی بر استفاده از کودکان به عنوان سپر انسانی که با مصونیت صورت می‌گیرد خشمگین هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: «مقامات اسرائیلی باید تحقیقات بی‌طرفانه، شفاف و فوری را در باره این موضوع انجام دهند و از عاملان بازخواست کنند.»

این درحالی است که «شای هاچیمی» سخنگوی پلیس رژیم اسرائیل در توجیه این عمل گفت، افسر اسرائیلی، این زندانی را به تظاهرکنندگان نشان داده است تا نشان بدهد که وی صدمه‌ ندیده است.

وی افزود: در بین تظاهرکنندگان فلسطینی شایعه‌ای پیچیده بود که یکی از پرتاب کنندگان سنگ که دستگیر شده بود، زخمی شده است. نیروهای پلیس می‌‌خواستند ثابت کنند که به وی آسیبی نرسیده است.

کد خبر 210299
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز