یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سخنگوی کمیسیون تلفیق از موافقت اعضای این کمیسیون با ارز ۲۴۵۰ تومانی در بودجه ۹۲ خبر داد.

فارس نوشت: جعفر قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 92 کل کشور امروز یکشنبه در نشست خبری گفت: کمیسیون تلفیق در جلسه اخیر خود درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه بررسی درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها در کمیسیون تلفیق به پایان رسید افزود: روز گذشته هم بحث واگذاری‌های دارایی‌های سرمایه‌ای و همچنین بحث نفت را داشتیم، همچنین موضوع واگذاری طرح‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای بررسی و به پایان رسید.

قادری ادامه داد: در خصوص واگذاری دارایی‌های مالی پنج هزار میلیارد تومانی که وجود داشت به اتمام رسید که مربوط به فروش اوراق مشارکت بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: همچنین در رابطه با واگذاری طرح‌های تملک دارایی، سرمایه‌ای یک 5 هزار میلیارد تومان وجود داشت که دولت در احکام آورده بود و در سر جمع حساب نکرده بود که ما هم این را تایید و در سر جمع آوردیم؛ یعنی 10 هزار میلیارد تومان که دولت در حکمش آورده بود ولی عدد آن در سرجمع نیامده بود را به سرجمع اضافه کردیم.

وی افزود: براین اساس در بحث‌ درآمدها می‌توان گفت که واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی کار ما تمام شده و فقط سایر منابع باقی می‌ماند که در این رابطه هم موضوع هدفمندی یارانه‌ها که 15 هزار میلیارد بودجه تزریق می‌کند مانده است و امروز بعد از ظهر اگر آقای فردین بیاید این موضوع را بررسی می‌کنیم، چرا که این موضوع وقت گیر است و باید با حضور آقای فردین انجام شود.

قادری اظهار داشت: اگر ما در مورد موضوع هدفمندی یارانه‌ها بدون حضور نماینده دولت تصمیم گیری کنیم ممکن است بعدا جو سازی در مورد آن صورت بگیرد.

وی گفت: در مورد موضوع نفت هم روز گذشته 4 ساعت وقت ما در کمیسیون گرفته شد؛‌ حاصل جمع درآمدهای مربوط به نفت 64هزار میلیارد تومان است که مربوط به فروش نفت خام و میعانات گازی می‌شود و همچنین 2 درصد برای مناطق نفت خیز وگازخیر محروم در نظر گرفته شده که مبلغ آن 1801 میلیارد تومان است و جمع آن حدود 66هزار میلیارد تومان می‌شود.

قادری ادامه داد: در خصوص قیمت هر بشکه نفت نیز در کمیسیون تلفیق مباحثی مطرح شد و نمایندگان نظرشان را در خصوص نفت بشکه ای 95 دلار عنوان کردند و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با توجه به قیمت سالهای گذشته نفت بشکه ای 95دلار می‌تواند قیمت قابل قبولی باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: در خصوص قیمت ارز هم مباحث مفصلی داشتیم، بعضی ها اعتقادشان بر این بود که نرخ ارز را 1700 تومان محاسبه کنیم که رای نیاورد؛ همچنین پیشنهاد 2 هزار و 2200 تومان هم رای نیاورد و در نهایت پیشنهاد دولت یعنی 2450 تومان رای آورد.

وی اضافه کرد: البته این به معنای حذف نظام شناور مدیریت شده نیست و نظام ارزی ما نظام ارزی شناور مدیریت شده است و ما صرفا برای اینکه یک عدد ریالی را به عنوان درآمدهای نفتی در بودجه داشته باشیم مقرر کردیم.

این نماینده مجلس گفت: ما در بودجه هیچ جا اشاره به نرخ ارز نمی‌کنیم و نرخ مرجع نداریم؛ ما مبالغ را به صورت ریالی می‌بندیم.

وی ادامه داد: مرجع تعیین نرخ ارز، شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی و ممکن است که جمع بندی آنها این باشد که در حال حاضر منابع ارزی که در اختیارشان است می‌تواند 2450 تومان را تعریف کند و یک ماه دیگر درآمدهای ارزی اضافه شود و نرخ ارز را پایین بیاورند و این محدودیت قانونی برای انها وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار داشت: جمع بندی کمیسیون این بود که عدد دولت به عنوان درآمد حاصل از فروش نفت قرار گیرد، ولی اگر میزان صادرات ما بیشتر باشد، بیشتر و اگر نرخ ارز پایین تر باشد با نرخ موجود ارزهای نفتی به حساب خزانه واریز می‌شود.

کد خبر 210270
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز