همشهری آنلاین: همایش سه روزه «مالکیت ادبی و هنری» به همت انجمن ناشران دانشگاهی روزهای 17، 18 و 19 اردیبهشت ماه در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایبنا مسوول بخش جانبی بخش دانشگاهی نمایشگاه کتاب تهران با اعلام این خبر گفت: در این همایش مباحث متعددی مانند کتاب‌سازی در حوزه نشر دانشگاهی و مشکلات این بخش، دفاع از حقوق مولفان و رعایت حقوق کپی‌رایت ارایه می‌شود.

 غلامحسین مراقبی افزود: انجمن ناشران دانشگاهی به عنوان متولی ناشران فعال در این حوزه، این همایش سه روزه را برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری این همایش، عنوان کرد: به دلیل افزایش بهای کتاب در ماه‌های اخیر برخی از افراد سودجو به تکثیر و کپی‌برداری‌های غیرقانونی می‌پردازند و به این دلیل باید در میان جامعه دانشگاهی فرهنگ‌سازی شود.

مراقبی از حضور کارشناسان خبره در این همایش خبر داد و گفت: جمعی از کارشناسان حقوقی آشنا با حقوق مالکیت معنوی و فعالان حوزه نشر درباره مشکلات و آسیب‌های پیش روی این حوزه سخنرانی خواهند کرد.

وی اظهار کرد: در هر روز چهار نفر از نظریه‌پردازان شامل نمایندگان اتحادیه و تشکل‌های صنفی و دانشگاه‌ها دعوت می‌شوند تا دیدگاه‌های خود را در این حوزه ارایه دهند. به گفته مراقبی، برپایی چنین همایشی در حاشیه یکی از پرمخاطب‌ترین نمایشگاه‌های دنیا می‌تواند به فرهنگسازی در حوزه حقوق مالکیت معنوی کمک کند. وی اظهار کرد: برنامه‌های دیگری نیز در این زمینه پیش‌بینی کرده‌ایم که در آینده‌ نزدیک فهرست آن‌ها اعلام خواهند شد.

 بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 11 تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 210167
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز