همشهری آنلاین: سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه هفته آینده مصادف با هفتم اردیبهشت فاز اول مجموعه باغ پرندگان به بهره برداری می‌رسد گفت: این مجموعه در شرق پایتخت حدود ۸۶ هکتار وسعت دارد و فاز دوم در ماه‌های آتی به بهره برداری کامل می‌رسد.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد هادی ایازی در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجموعه باغ پرندگان افزود: ۱۶ هکتار از این مجموعه ۸۶ هکتاری به پرندگان آبچری اختصاص دارد که نمی‌توانند پرواز کنند. در قسمت جنوبی نیز شتر مرغ‌ها و در قسمت شمالی نیز عقاب وجود دارد، کبک و بلدرچین نیز در مجموعه‌‌ رها هستند.

وی در ادامه گفت: برای پرندگان دشتچری توری‌هایی ایجاد شده که هم اکنون ستون‌های آن برافراشته شده است. این تور‌ها ۱۰۰ هزار متر مربع وسعت و ۵۰ متر ارتفاع دارند و پرندگان می‌توانند در این محوطه پرواز کنند. این توری‌ها در ماههای آینده بهره برداری می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: باغ پرندگان در دو فاز بهره برداری می‌شود که فاز اول که در بخش جنوبی قرار دارد ظرف هفته آینده و فاز دوم که در بخش شمالی است در ماه‌های آتی بهره برداری می‌شود.

همه پرندگان دنیا در یک جا

ایازی با بیان اینکه در ایران ۵۱۲ گونه پرنده وجود دارد گفت: تلاش ما این است که بتوانیم تمامی این گونه‌ها را نگه داری کنیم و پیش بینی شده در مراسم افتتاحیه سفرای میهمان، هر کدام یک نوع از پرنده خاص کشورشان را به این مجموعه اهدا کنند تا به نام آن کشور از پرندگان نگهداری شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۵۰۰ پرنده در این مکان نگهداری می‌شود از افزایش ۷۵۰۰ پرنده در این مکان در آینده خبر داد.

سخنگوی شهرداری تهران اضافه کرد: در این مکان یک لانه کبوتر احداث شده که ۲ هزار کبوتر در آن زندگی می‌کنند ضمن اینکه دورتا دور این مجموعه ۸۶ هکتاری مسیری پیش بینی شده که شهروندان می‌توانند با کالسکه این مسیر را طی کنند.

ایازی افزود: نگهداری درختان این مجموعه برایمان بسیار مهم است. این درختان عمدتا سوزنی برگ هستند اما ما درختان پهن برگ بسیاری نیز در این مجموعه کاشته‌ایم.

وی با اشاره به محل توری که در آن پرندگان با قدرت پرواز نگهداری می‌شوند اظهار کرد: برای پرندگان شکاری نیز قفس‌هایی در نظر گرفتیم تا در آنجا نگهداری شوند.

نگهداری از گونه های نادر

وی افزود: بعضا گونه‌های نادری از پرندگان در کشورمان داریم که اگر شورای راهبری دیدگاه‌شان را ارائه دهند، آن‌ها را نیز می‌توانیم در این مجموعه نگهداری کنیم.

ایازی با تاکید بر اینکه تردیدی ندارم باغ پرندگان به یکی از قطب‌های مهم گردشگری تهران تبدیل خواهد شد گفت: بزرگ‌ترین باغ پرندگان کشور، در این مکان بهره برداری خواهد شد.

سخنگوی شهرداری در ادامه در مورد تاکسی درمی گفت: این مساله هنوز دراین مکان پیش بینی شده اما در آینده به این موضوع نیز می‌پردازیم.

وی در موردمناسب سازی این مکان برای معلولان نیز اظهار کرد: برای جانبازان، معلولان و افراد کهنسال در این مجموعه سطح شیب دار پیش بینی شده و مناسب سازی به عمل آمده است.

ایازی در ادامه در مورد همکاری سازمان محیط زیست با شهرداری گفت: خوشبختانه سازمان محیط زیست همکاری خوبی با شهرداری داشته و مجوز بهره برداری این مکان به ما داده شده و شورای راهبری نیز مسایل این مجموعه را نظارت و راهبری می‌کند.

کد خبر 210070
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز