جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخستین پرفورمنس رنگ و آهنگ که اجرایی بداهه و مشترک با حضور هانیبال یوسف آهنگساز و نوازنده و علیرضا مجابی نقاش در موزه هنرهای معاصر اجرا می شود.

موزه هنرهای معاصر

به گزارش هنر‌آنلاین علیرضا مجابی (م. آذرفر) نقاش گفت: این برای نخستین بار است که در جریان یک بداهه نوازی اقدام به خلق یک اثر نقاشی می‌پردازم و جریان این اجرا به این گونه است که من و هانیبال یوسف متاثر از هنر یکدیگر و به صورت بداهه اقدام به خلق اثر هنری مشترک خواهیم کرد.

وی افزود: این اجرا دهم اردیبهشت ماه در فضای باز موزه هنرهای معاصر اتفاق می‌افتد. و هانیال یوسف پیانو می‌زند و من با رنگ بر روی بوم نقش می‌زنم.

به گفته این نقاش؛ ایده اجرای این پرفورمنس توسط هانیبال یوسف به من داده شد و پس از گفت تصمیم گرفتیم که این ایده را اجرا کنیم و واقعا نمی‌دانیم قرار است که روز اجرا چه کنیم و همه چیز در جریان این اجرا شکل خواهد گرفت و به هیچ وجه نمی‌خواهیم قبل از اجرا هیچ ذهنیتی درباره آن داشته باشیم.

مجابی درباره حمایت‌های موزه هنر معاصر از این حرکت فرهنگی گفت: من در دیداری که با آقای احسان آقایی داشتم درباره طرح مشترک مان صحبت کردم و این طرح با استقبال و حمایت سرپرست موزه روبرو شد و موزه هنرهای معاصر نیز امکانات مورد نیاز ما را برای این اجرا تامین کرده‌اند.

وی افزود: مدت زمانی که برای این اجرا پیش بینی کرده‌ایم چهار ساعت است و این اجرا از ساعت 16 در حیاط موزه هنرهای معاصر که عموما کارگاه ها در آنجا برپا می شود برگزار می‌شود.

پرفورمنس رنگ و آهنگ ساعت 16 روز سه شنبه 10 اردیبهشت ماه که به نام روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده است؛ در حیاط موزه هنر معاصر برگزار می شود و ورود برای علاقمندان آزاد است.

کد خبر 209958
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز