یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با هفته سلامت وبا هدف تبیین و بررسی نقش هنر در تامین سلامت روحی و جسمی شهروندان، نخستین همایش هنر و سلامت با حضور پزشکان و پرستاران هنرمند برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، فرزاد قاسم زاده دبیر همایش هنر و سلامت، با بیان این مطلب هم چنین از آیین تجلیل از پزشکان و پرستاران هنرمند به مناسبت هفته سلامت خبر داد.

رییس فرهنگسرای کار با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین اظهار داشت: با توجه به اهمیت آموزش و سبک زندگی در عرصه سلامت و لحاظ نمودن این مهم در نامگذاری روزهای این هفته، فرهنگسرای کار به عنوان محل دبیرخانه کارآفرینی، اقدام به برگزاری همایش هنر و سلامت با محوریت اخلاق و فرهنگ پزشکی، نقش هنر دربالا بردن روحیه و توانمندی شغلی جامعه پزشکی کشور و تاثیر این موضوع بر ارتقاء سلامت جامعه کرده است.

قاسم زاده افزود: همایش هنر و سلامت یکی از محصولات و خروجی های اقدامات و فعالیت‌هایی است که با تشکیل باشگاه پزشکان و پرستاران هنرمند در سازمان فرهنگی هنری شهرداری شکل گرفت و از این پس فعالیت‌های هنری جامعه پزشکی و پرستاری در فرهنگسرای کار دنبال خواهد شد که دومین جشنواره فرهنگی هنری جامعه پزشکی سراسر کشور نیز از جمله آنهاست.

او آیین جلیل از پزشکان و پرستاران هنرمند را از دیگر بخش‌های همایش هنر و سلامت ذکر کرد و گفت: در واقع همایش هنر و سلامت شامل سه بخش علمی - پژوهشی، هنری - نمایشگاهی و مراسم تقدیر از هنرمندان برگزیده جامعه پزشکی است و در انتهای همایش نیز با صدور بیانیه‌ای، آغاز به کار دوره جدید باشگاه پزشکاران و پرستاران هنرمند رسما اعلام خواهد شد.

وی گفت: در صدد آن هستیم که مقوله هنر را به عنوان عرصه‌ای سازنده و فرهنگساز به ویژه در حوزه ارتقای فرهنگ شهروندی امری همگانی کنیم تا تمامی صنوفی که در کنار کار و شغل اصلی خود به شاخه‌ای از هنر علاقه دارند فرصت و امکان لازم برای ظهور و بروز استعدادها و ارایه محصولات هنری خود به جامعه را بیابند.

دبیر همایش هنر و سلامت با اشاره به مشارکت خوب شهرداری و نهادها و مراکز حوزه سلامت در این همایش گفت: اداره کل سلامت شهرداری تهران، مرکز مطالعات هنر و سلامت، سازمان‌های نهادهای حوزه پزشکی و پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9، بیمارستان قلب شهید رجایی و سایر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در برگزاری این همایش با فرهنگسرای کار مشارکت دارند.

قاسم‌زاده از تمامی افراد، نمایندگان صنوف و اتحادیه‌ها، مشاغل و نهادهای فعال در عرصه هنر و کارآفرینی دعوت کرد برای ارایه طرح‌ها و پیشنهادهای خود به دبیرخانه کار و کار آفرینی به نشانی تهران- بزرگراه یادگار امام جنوبی - تقاطع خیابان هاشمی - فرهنگسرای کار، مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 66041694 تماس بگیرند و یا به سایت فرهنگسرا به نشانی www.Kar.Farhangsara.ir مراجعه کنند.

نخستین همایش هنر و سلامت روز چهارشنبه 21 فروردین ازساعت 17 تا 19 در محل سالن همایش های مرکز آموزش های اجتماعی شهید داوود حیدری واقع در خیابان آزادی، خیابان استاد معین، میزبان پزشکان و پرستاران هنرمند و پژوهشگران عرصه هنر و سلامت است.

 

کد خبر 207723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز