مینا صیادی و حمید هامون: همیشه تعطیلات نوروزی، فرصت مناسبی برای تماشای سریال‌های تلویزیون و فیلم‌های سینمایی است که بدون نگرانی از امتحان و مدرسه، فیلم و سریال ببینیم. امسال نوروز پرباری هم در تلویزیون داشتیم.

این روزهاى نوروز عجب مى‌گذرد!

سریال‌های موفق امسال، کلاه‌قرمزی92، آب‌پریا و پایتخت2 خیلی از مخاطبان را در تعطیلات نوروزی پای تلویزیون نشاند و نظرهای مثبت و منفی‌ای را در پی داشت. فکر کردیم بد نیست به سراغ چند نفر از خبرنگارهای افتخاری و آپاراتچی‌های نوجوان دوچرخه‌ای برویم و نظر آن‌ها را درباره‌ی سریال‌ها و فیلم‌هایی که در طول تعطیلات نوروزی دیده‌اند، بپرسم.

 

فاطمه احمدی 16 ساله از تهران، کلاه‌قرمزی را مثل همیشه خیلی دوست داشته و مى‌گوید: «معمولاً سریال‌های کودک و نوجوان را نمی‌بینم، اما قسمت‌های آخر سریال آب‌پریا را که دیدم، خیلی به دلم نشست و دوستش داشتم. کاملاً مشخص بود که مخاطب کودک و نوجوانش را دست کم نگرفته است. سریال پایتخت2 را هم می‌دیدم و به نظرم سری قبلی این مجموعه بهتر بود، چون پایتخت‌2  حتی هیچ‌ربطی به  عنوان پایتخت نداشت.»

آناهیتا آزادگر 17 ساله از تهران، مجموعه‌ی پایتخت2 را می‌دیده و معتقد است برخلاف نظر خیلی از مخاطبان، سری جدید بهتر از سری قبلی بوده است. او می‌گوید: «کلاه‌قرمزی را هم می‌دیدم، اما به نظرم شخصیت‌های جدید «دختر همسایه» و «گابی»، اصلاً شیرین نبودند و هم‌چنان شخصیت‌های قبلی را دوست داشتم. درباره‌ی آب‌پریا هم واقعاً باورم نمی‌شد که ما بتوانیم چنین سریال بی‌عیب و نقص و جذابی بسازیم؛ چون معمولاً در ساخت فیلم‌های فانتزی خیلی موفق نیستیم.»

ایلیا جعفری‌چمازکتی 14 ساله از مشهد، نتوانسته سریال آب‌پریا را ببیند، اما می‌گوید: «کلاه‌قرمزی را دیدم و به نظرم مثل قسمت‌های گذشته جذاب بود و عروسک‌های جدید هم خیلی دوست داشتنی بودند و می‌شد کمبودشان را در قسمت‌های گذشته احساس کرد. پایتخت2 را هم نگاه می‌کردم و قصه‌ی این خانواده را دوست داشتم، اما با این حال به نظر خودم و طبق آمارها، پربیننده‌ترین سریال نوروزی، کلاه قرمزی بود. تهران‌1500 را هم قصد داشتم ببینم، اما متأسفانه وقت نکردم.»

مریم رضایی 15 ساله از تهران، در تعطیلات نوروزی به سینما نرفته و می‌گوید: «مجموعه‌ی کلاه‌قرمزی مثل همیشه، محبوب و دوست داشتنی بود، اما عروسک‌های فامیل‌دور و ببعی را بیش‌تر از بقیه دوست داشتم. سریال آب‌پریا هم به نظرم به خوبی توانسته بود موضوع آموزشی محیط‌زیست را برای نوجوانان روایت کند. پایتخت2 را هم می‌دیدم و این سری را هم به اندازه‌ی سری قبلی دوست داشتم و به نظرم مقایسه‌ی این دو سری کار اشتباهی است، چون داستان‌هایشان کاملاً با هم متفاوت است.»

امیرحسین احقر 15 ساله از همدان هم هنوز سینما نرفته و به نظرش مجموعه‌ی پایتخت2 در چند قسمتی که از آن دیده،‌ طنز زیبایی داشته است. او می‌گوید: «کلاه‌قرمزی را دوست داشتم، اما به نظرم شخصیت گابی خیلی جالب نبود و من عروسک‌های فامیل‌دور و ببعی را ترجیح می‌دادم. چند قسمتی از سریال آب‌پریا را هم دیدم که به نظرم پرداختن به موضوع محیط‌زیست، کار جالبی بود که خوب هم از کار در آمده بود.»

سارا سلیمانی 16 ساله از ملارد در تعطیلات نوروز، فیلم «رژیم طلایی» را دیده و درباره‌ی سریال‌های نوروزی می‌گوید: «چند قسمت از کلاه‌قرمزی را بیش‌تر ندیدم، اما همان چند قسمت هم مثل همیشه عالی و جذاب بود. سریال آب‌پریا را هم خیلی دوست داشتم و خوشحال بودم که به موضوع محیط‌زیست و آموزش بایدها و نبایدها در مورد آن، می‌پرداخت. سریال پایتخت2 هم خیلی خوب و عالی بود، اما به نظرم شخصیت بابا‌پنجعلی (علیرضا خمسه) در قسمت اول بهتر بود.»

مریم نوری 18 ساله از تهران هم امسال هنوز به سینما نرفته و درباره‌ی سریال‌های نوروزی می‌گوید: «کلاه قرمزی را می‌دیدم و به نظرم بهترین عروسکش پسرعمه‌زا بود و بعد از آن، صدای عروسک گابی را خیلی دوست داشتم. آب‌پریا هم به نظرم خیلی جذاب بود و به موضوع‌هایی مثل محیط‌زیست، اشعار قدیمی فارسی و... می‌پرداخت که خیلی از ما، قبل از این سریال با آن‌ها آشنایی نداشتیم. پایتخت2 را هم می‌دیدم و به نظرم، سریال بسیار آموزنده‌ای بود.»

عمید شیخ 15 ساله از تهران معتقد است پایتخت2 از سری اولش هم بهتر بود و می‌گوید: «کلاه‌قرمزی را طبق معمول همیشه به جز عروسک‌هایی که جدید اضافه شده بودند، دوست داشتم. آب‌پریا از این جهت که با دید فانتزی به آموزش حفظ محیط‌زیست می‌پرداخت، به نظرم جذاب بود. تهران1500 را هم دیدم، اما اصلاً دوست نداشتم و فیلم‌نامه‌اش به نظرم جذاب نبود.»

غزل محمدی 15 ساله از تهران سه فیلم «قاعده‌ی تصادف»، «پله‌ی آخر» و «حوض نقاشی» را در تعطیلات نوروزی دیده است و درباره‌ی سریال‌های نوروزی می‌گوید: «کلاه‌قرمزی را کامل ندیدم، اما به نظرم در همان چند قسمتی‌هم که دیدم، خیلی از پارسال بهتر شده بود. قسمتی که آقای رامبد جوان، مهمان برنامه شده بود را برخلاف قسمت خانم مهناز افشار، خیلی دوست داشتم، چون به نظرم ارتباط آقای جوان با عروسک‌ها، واقعی‌تر و باورپذیرتر بود. از عروسک گابی هم خوشم نیامد.آب‌پریا را کاملاً دنبال می‌کردم و بسیار هم دوست داشتم. به نظرم خانم لیلی رشیدی در نقش رَشکِ‌پری عالی بود. موضوع آموزنده‌ی این سریال باعث شد که خواهر کوچکم مراقب حفظ محیط‌زیست باشد. پایتخت2 را هم می‌دیدم که به نظرم در نوع خود عالی بود، اما به پای سری اول آن نمی‌رسید.»

لیلا موسی‌پور 15 ساله از تهران در تعطیلات نوروزی سینما نرفته و درباره‌ی سریال‌های نوروزی می‌گوید: «کلاه‌قرمزی را می‌دیدم اما برنامه‌ی پارسال را بیش‌تر دوست داشتم و احساس می‌کردم بازی‌های امسال تکراری است، البته عروسک‌های اضافه‌شده‌ی جدید را دوست داشتم. آب‌پریا را هم دوست داشتم، چون به‌خوبی توانسته بود پیام حفظ محیط‌زیست را به مخاطبش انتقال دهد. پایتخت2 هم به نظرم نسبت به پارسال ضعیف‌تر بود و می‌شد بعضی قسمت‌های آن را حدس زد.»

سارا یزدی‌زاده 16 ساله از کاشان، سینما نرفته و سریال پایتخت2 را هم ندیده است، اما می‌گوید: «کلاه‌قرمزی خیلی خوب بود. شخصیت‌های مورد علاقه‌ی من فامیل‌دور و ببعی بودند و پیرمرد باغبان را که یکی دو قسمت بیش‌تر هم حضور نداشت، دوست نداشتم. آب‌پریا هم سریال جالبی بود، اما در بعضی قسمت‌ها خسته‌کننده می‌شد.»

پریسا قصری 17 ساله از تهران در تعطیلات، فیلم حوض نقاشی را دیده است. او می‌گوید: «کلاه‌قرمزی عالی بود. به نظرم محتوای داستان‌های امسال بهتر از پارسال بود و شخصیت‌پردازی عروسک‌ها قوی‌تر شده بود. آب پریا را هم می‌دیدم و از همه جهت، آن را دوست داشتم. پایتخت2 هم به نظرم نسبت به پارسال بهتر شده بود.»

سروش محمدی 16 ساله از تهران، هیچ فیلم و سریالی در تعطیلات نوروزی ندیده و می‌گوید: «از فیلم و سریال اصلاً خوشم نمی‌آید!»

 

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 694

کد خبر 209825
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز