مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ممکن است ماشینی مانند تویوتا پریوس یا فلکس‌واگن گلف دیزلی داشته باشید که بهره‌وری سوختی‌‌شان بالاست- اما هیچکدام از این ماشین‌ها به پای مدل‌های عجیب و غریب ماشین‌ها در اکو- ماراتون شرکت شل نمی‌رسند.

auto

این ماشین‌ها بدون توجه به ظاهر غیرعادی‌شان طوری طراحی شده‌اند که تا آخرین انرژی از باک‌های کوچک سوخت‌شان را بیرون بکشند. مدل برنده در بخش "پروتوتیپ با سوخت گازی" توانست امسال در قاره آمریکا 1524.7 کیلومتر را با فقط یک لیتر بنزین بپیماید.

prototype

این مسابقه که در قاره‌های آسیا، اروپا و آمریکا برگزار می‌شود، در دو رده برگزار می‌شود: ماشین‌های کلاس "پروتوتیپ" (Prototype) که برای رسیدن به حداکثر بازدهی و بهره‌وری طراحی شده‌اند، و اغلب راحتی و عملی بودن در آنها مورد توجه نیست؛ و طراحی‌های در کلاس‌های ماشین‌های "برداشت شهری" (UrbanConcept) به هدف کاربرد این وسائل نقلیه در خیابان‌هاست، و اغلب ظاهر متعارف‌تری دارند.

ماشین‌ها بر حسب نوع سوخت‌شان وارده یکی از هفت رده این مسابقات می‌شوند که شامل بنزین و گازوئیل معمولی، سوخت‌های زیستی، سوخت به دست آمده از گاز طبیعی (GTL)، هیدروژن، نور خورشید و الکتریسیته است.

این مسابقه به این صورت انجام می‌شود که رانندگان در طول چند روز با یک سرعت معین در یک میدان مسابقه رانندگی می‌کنند. سپس مسئولان مسابقه ماشین با بهترین بازدهی را تعیین و برنده را اعلام می‌کنند.

این هم چند نمونه از ماشین‌های شرکت‌کننده در این مسابقه:

shell ecomarathon

shell ecomarathon3

shell ecomarathon2

کد خبر 209748
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز