مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برای نهمین سال پیاپی روز جهانی نجوم را برگزار می‌کند.

stars

به گزارش روابط عمومی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران این مراسم، روز جمعه 30 فروردین ماه سال جاری با هدف ترویج علم نجوم وستاره شناسی بین عموم شهروندان و معرفی زمینه‌های متفاوت فعالیت‌های گروه‌ها و مراکز نجومی برگزار می‌شود.

مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، در قالب نمایشگاه و غرفه های مختلف آموزشی و تفریحی از ساعت 14 الی22 در محل این مرکز واقع در میدان قدس- خیابان دزاشیب-خیابان عمار-کوی شهید صالحی(عرفات)- شماره 22- میزبان علاقه مندان به نجوم خواهد بود.
این برنامه با مشارکت مراکز علمی برگزارمی شود.

در کنار برپایی این غرفه‌ها در جشن روز جهانی نجوم کارگاه‌های آموزشی یک روزه به صورت رایگان برای عموم مردم اجرا خواهد شد که شامل غرفه نجوم کودکان، کیهان شناسی، هوافضا، رباتیک و خلاقیت است.

سخنرانی‌های علمی، رصد خورشید، رصد آسمان شب، برگزاری مسابقه و اهداء جوایز ویژه به نفرات برتر از دیگر برنامه‌های روز جهانی نجوم است.

هفته جهانی نجوم در سراسر جهان برگزار و هر سال یکی از روزهای ‎15 آوریل تا‎ 15می که ماه در وضعیت تربیع است به عنوان روز جهانی نجوم انتخاب می‌شود و مرکز علوم و ستاره شناسی تهران امسال روز 19 آوریل مصادف با 30 فروردین را به روز جهانی نجوم اختصاص داده است که در این روز ماه در روز و شب در ارتفاع مناسبی قابل رصد است.

کد خبر 209722
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز