مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل توانستند دورترین انفجار ستاره‌ای عظیم را شناسایی کنند که می‌تواند به دانشمندان در درک بهتر از ذات جهان کمک کند

هابل دورترین ابرنواختر جهان را به دام انداخت

به گزارش ایسنا، ابرنواختر UDS10Wil بیش از 10 میلیارد سال پیش به وجود آمده و نور این انفجار عظیم بیش از 10 میلیارد سال طول کشیده تا به زمین برسد.

این انفجار ستاره‌ای عظیم یک ابرنواختر گونه Ia بوده که به دانشمندان در درک چگونگی گسترش جهان در طول زمان کمک می‌کند.

مقامات ناسا در بیانیه‌ای اعلام کردند که UDS10Wil تنها چهار درصد دورتر از دورترین ابرنواختر کشف شده قبلی توسط تلسکوپ فضایی هابل است. اما در هر صورت این جسم 350 میلیون سال دورتر از تمام انفجارات ستاره‌ای شناخته شده تا کنون است.

با درک زمان آغاز انفجار ستارگان بزرگ، دانشمندان می‌توانند به فهم جدیدی در مورد سرعت دستیابی جهان به عناصر لازم برای ایجاد سیارات و دیگر اجسام کیهانی دست یابند.

این پژوهش همچنین می‌تواند با پژوهش‌های دیگر که به بررسی عوامل ایجاد کننده این انفجارهای عظیم می‌پردازند، مشارکت کند که از زمان کشف ابرنواخترهای گونه Ia ذهن دانشمندان را درگیر نگهداشته است.

تلسکوپ هابل در سال 1990 به فضا پرتاب شد. انتظار می‌رود که این تلسکوپ بتواند تا حدود پنج سال دیگر به کار خود ادامه دهد و جایگزین آن، جیمز وب، قرار است در سال 2018 به فضا پرتاب شود.

کد خبر 207534
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز