همشهری آنلاین: "ولادیمیر پوتین" (Vladimir Putin) رییس جمهور روسیه در رابطه با وقوع زمین لرزه در منطقه جنوب شرقی ایران به "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری اسلامی تسلیت گفته و آمادگی کشور خود برای مساعدت در رفع پی آمدهای زلزله را اعلام کرد.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از مرکز مطبوعاتی کرملین اعلام کرد: در تلگرام پوتین برای احمدی نژاد ضمن آرزوی سلامتی و شفای عاجل مجروحان حادثه زلزله، دولت روسیه  آمادگی خود را برای مساعدت در رفع عواقب زمین لرزه اعلام کرده است.

یادآور می شود زمین لرزه ای به شدت هفت و نیم درجه ریشتر ساعت 15 و 25 دقیقه روز سه شنبه نواحی مرکزی و جنوبی استان سیستان و بلوچستان ایران را لرزاند.

"زارع" معاون پژوهشگاه زلزه شناسی ایران گفت این زمین لرزه در 55 کیلومتری شمال غربی سراوان و در عمق بین 18 تا 25 کیلومتری زمین روی داده است.

به گفته وی وقوع زمین لرزه با قدرت هفت و نیم ریشتر طی 56 سال گذشته در ایران بی سابقه بوده است.

معاون پژوهشگاه زلزله شناسی ایران اظهار کرد: "قدرت این زمینه لرزه 33 برابر بیشتر از زلزله اخیر بوشهر بوده است".

این زمین لرزه در کشورهای همجوار از جمله هند، پاکستان و کشورهای عربی خلیج فارس نیز احساس شد.

در ایران تقریبا هر ده سال زمین لرزه ای به قدرت بیش از 7 ریشتر رخ می دهد و این کشور در میان ده منطقه زلزله خیز جهان قرار دارد. در اثر زمین لرزه های مخربی که در شهرهای بم (سال 2003) و زرند (سال 2005) در استان کرمان رخ داد، بیش از 31 هزار نفر کشته و حدود 42 هزار نفر مجروح شده و ارگ باستانی بم تقریبا به طور کامل ویران شد.

 

کد خبر 209617
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز