دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

گروه شهری: نخستین کتاب تصاویر سه بعدی شهر تهران، تهیه شده توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران صبح دیروز در برج میلاد رونمایی شد.

علی اصغر قائمی مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری در مراسمی که به همین مناسبت برگزارشده بود، اظهار کرد: ما مکلف هستیم تاریخ امروز را به‌گونه‌ای ثبت و ضبط کنیم تا آیندگان درک درستی از زمان ما داشته باشند.
وی با بیان اینکه از تهران دوره ناصری عکس‌های محدودی در دست است و دوران قبل از آن نیز تنها آثار نقاشی بیانگر حال و هوای آن روزگاران هستند که موجب افسوس است، افزود: امروزه با کمک تکنولوژی، تصاویر مختلفی تهیه شده و در اختیار آیندگان قرار می‌گیرد.

قائمی تهیه اطلاعات بصری از شهر تهران و اتفاقات آن را یکی از وظایف سازمان فناوری اطلاعات نام برد و گفت: البته تصویر سه بعدی تکنولوژی جدیدی نیست اما در مورد شهر تهران این نخستین کتاب سه بعدی است که تهیه شده است و کیفیت بهتری از تصویر را در اختیار ما قرار می‌دهد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری افزود: عکس و چاپ پولاریزه، تکنولوژی جدیدتری است و تلاش خواهیم کرد نسخه دوم کتاب تصاویر تهران را با تکنولوژی پولاریزه تهیه کنیم. وی افزود: ماحصل این اقدامات در سایت گردشگری تهران موجود و در حال توسعه است تا علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.

براساس این گزارش، در ادامه مراسم فرزاد هوشیار، مدیرعامل برج میلاد تهران نیز اظهار کرد: برج میلاد در مأموریت عملکردی خود به‌دنبال پازل‌های هویتی تهران برای میزبانی از مهمانان است و امروز نیز میزبان اتفاق جدید و مدرن و به یادگار از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری هستیم. وی افزود: امیدوارم این یادگاری باقی بماند و نسل‌های آینده در 400سالگی برج میلاد وقتی به این برج مراجعه می‌کنند، بتوانند درک درستی از زمان ما حاصل کنند.

کد خبر 209292
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز