دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: گرانی رسمی کالاهای اساسی با قطعی شدن افزایش قیمت نان و بررسی درخواست افزایش نرخ روغن نباتی، شکر و مرغ و تخم مرغ در جلسه دیروز کارگروه تنظیم بازار کلید خورد.

قیمت

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بررسی نحوه حمایت از تولید و وضعیت قیمتی چهار قلم کالای اساسی شامل روغن، شکر، مرغ و تخم مرغ به ایرنا گفت: این موضوع در نشست روز گذشته کار گروه تنظیم بازار بررسی شد و سه‌شنبه ( امروز) در دستور کار نشست کارگروه تنظیم بازار به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت و با حضور وزیر دادگستری و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط قرار دارد.

حسن رامرد با بیان اینکه در جلسه روز گذشته تنظیم بازار در وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع تأمین اعتبار برای حمایت از خرید تخم مرغ توسط تولید‌کنندگان مطرح شده افزود: موضوع افزایش قیمت مرغ در سطح خرده فروشی مطرح نبوده بلکه پیشنهاد درباره خرید تضمینی بود که تصمیم‌گیری نهایی به نشست روز سه‌شنبه کارگروه تنظیم بازار موکول شد. وی بدون اشاره به نحوه جبران هزینه تمام‌شده تولید برخی کالاهای اساسی، از ارائه درخواست دوباره افزایش قیمت روغن و شکر توسط بخش خصوصی فعال در این حوزه‌ها خبر داده که در نشست امروز کارگروه تنظیم بازار بررسی خواهد شد.

نان قطعاً گران می‌شود

مدیرعامل شرکت‌بازرگانی دولتی ایران هم با بیان اینکه اکنون قیمت خرید تضمینی گندم به‌صورت علی‌الحساب 550تومان محاسبه می‌شود گفت: پس از اعلام نظر رئیس‌جمهور برای جایزه تولید گندم، قیمت نهایی خرید تضمینی این محصول تا آخر هفته جاری مشخص خواهد شد و با افزایش قیمت گندم، قیمت نان نیز قطعاً افزایش می‌یابد اما زمان افزایش قیمت نان بعداً اعلام می‌شود. عباس قبادی قیمت احتمالی خرید تضمینی گندم را حدود 700تومان در هر کیلو اعلام کرد و در مورد احتمال افزایش 80درصدی قیمت نان متناسب با افزایش قیمت گندم به فارس گفت: قیمت خرید تضمینی گندم حدود 80درصد افزایش می‌یابد .

کد خبر 209275
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز