همشهری آنلاین: بانک مرکزی با اعلام اینکه صندوق‌های قرض الحسنه چند شعبه‌ای در بانک قرض الحسنه تجمیع می شود ؛ تصریح کرد: صندوق های تک شعبه‌ای مجاز به فعالیت قرض الحسنه است و از این طریق می تواند نیازهای خرد مردم را تامین کند.

صندوق‌های قرض الحسنه

به گزارش واحد مرکزی خبر بانک مرکزی افزوده است : براساس قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی، ماده 96 قانون برنامه توسعه و مصوبه شورایعالی امنیت ملی مقرر شد به منظور جلوگیری از بحران صندوق‌های قرض الحسنه چند شعبه‌ای در آینده، همه صندوق‌های قرض الحسنه که بیش از یک شعبه دارد در یک بانک قرض الحسنه تجمیع و سهامدار شود.

همه صندوق های دارای بیش از یک شعبه، تا 15 اردیبهشت موظف است در بانک قرض الحسنه مورد نظر تجمیع شود و متناسب با تعداد شعب و میزان سهام ، سرمایه واریز کند.

بدیهی است بعد از مهلت مقرر، از فعالیت صندوق های یادشده که با عنوان موسسه قرض الحسنه پس‌انداز و صندوق قرض الحسنه و... فعالیت می کند، جلوگیری خواهد شد و مسئولیت بروز مشکلات احتمالی به عهده اعضای هیئت مدیره صندوق مذکور خواهد بود.

این تصمیم به منظور ساماندهی صندوق های قرض الحسنه چند شعبه‌ای و جلوگیری از مشکلات آتی و رعایت منافع سپرده‌گذاران و اعضای هیئت مدیره‌ آنها گرفته شده است.

کد خبر 209201
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز