گروه اقتصادی: شهروندانی که روز شنبه برای خرید گوشت قرمز به مراکز عرضه مراجعه کردند با افزایش یکباره 25درصدی قیمت‌ها مواجه شدند؛ هرچند با متوقف‌شدن عرضه از روز چهارشنبه هفته گذشته در میادین میوه و تره‌بار، زمزمه افزایش قیمت مطرح شد اما خریداران انتظار نداشتند افزایش قیمت 25درصدی را شاهد باشند.

گوشت

اگرچه قیمت گوشت در ایام نوروز افزایش بالای 30هزار تومانی را در واحدهای عرضه سطح کشور تجربه کرد اما در مراکز عرضه دولتی مانند میادین میوه و تره‌بار، گوشت با قیمت‌های قبل از عید عرضه شد و تاحدی بازار را کنترل کرد اما مسئولان تنظیم بازار به جای اینکه افزایش کاذب قیمت‌های ایام عید را برگردانند، خود با این افزایش قیمت همراه شدند. هم‌اکنون ران و سر دست گوسفند در میادین میوه و تره‌بار و دیگر مراکز عرضه به‌ترتیب 32 و 31 هزار تومان عرضه می‌شود.

قیمت گوشت گوساله نیز که قبلا اختلاف معناداری با گوشت گوسفند داشت به‌دلیل استقبال بیشتر و اقتصادی‌تربودن، با قیمت گوشت گوسفندی یکسان و حتی بیشتر هم شده است. خبر دیگر در این زمینه اینکه قیمت‌های جدید مرغ و تخم‌مرغ در سال‌جاری مشخص شد که طبق پیشنهاد تولیدکنندگان قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه در بازار مصرف حدود 5700تومان خواهد بود که افزایش 1000تومانی را تجربه می‌کند. قیمت هر شانه تخم‌مرغ 7400 تا 8200تومان تعیین شده که افزایش 400تومانی نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

کد خبر 209082
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز