همشهری آنلاین: همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) هیئت‌های عزاداری در مراکز و میادین اصلی شهر تهران به سوگواری می‌پردازند.

سوگواری

در مراسم عزای فاطمی و در مصلای امام(ره) تهران که از ساعت 10 صبح روز یک شنبه 25 فروردین شروع می شود حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان به ایراد سخنرانی و مداح اهل بیت سعید حدادیان به ذکر مصائب اهل بیت (ع) خواهند پرداخت.

- هیات رزمندگان اسلام به مناسبت دهه دوم فاطمیه در حسینیه شهدای بسیج مراسم عزاداری برگزار می کند. برنامه‌های عزاداری این دهه از شنبه 24 تا 28 فروردین است. شنبه 24 فروردین ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت الله حاج سیداحمدخاتمی و بامداحی سعید حدادیان ومحمدحسین حدادیان، یکشنبه 25 فروردین بعدازنمازمغرب وعشاء و با سخنرانی حجت السلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی وبا مداحی سعید حدادیان و محمد حسین حدادیان؛ از دوشنبه 26 فروردین به مدت 3 شب بعد از نماز مغرب و عشاء باسخنرانی حجت السلام والمسلمین علیرضا پناهیان و با مداحی سعید حدادیان و محمدحسین حدادیان برقرار است. این مراسم در حسینیه شهدای بسیج واقع در بزرگراه بسیج خیابان شهید رحیمی برگزار می‌شود.

- «هیات الزهراء» دانشگاه صنعتی شریف از چهارشنبه 21 فروردین به مدت 5 شب مراسم سوگواری دخت مکرم نبی اسلام را در مسجد این دانشگاه برگزار می‌کند. این مراسم با قرائت دعا و نیایش قبل از نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود و بعد از نماز حجج اسلام روحی و فاطمیان سخنرانی می کنند و برنامه با مداحی ذاکران اهل بیت ادامه پیدا می کند. از 26 تا 28 فروردین نیز مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد این دانشگاه برگزار می‌شود.

- دانشگاه خواجه نصیر نیز در ایام فاطمیه مراسم سوگواری را برگزار می کند. این مراسم که از 19 فروردین تا 26 این ماه هر روز قبل از نماز ظهر وعصر در نمازخانه هوا فضای این دانشکده با سخنرانی حجت الاسلام حامد رضایی مسئول دفتر نهاد رهبری برگزار می شود، با قرائت زیارت حضرت فاطمه زهراء(س) و اقامه عزا همراه خواهد بود.

- میدان ابوذر منطقه 17 تهران ساعت 10:30 صبح روز یک شنبه 25 فروردین میزبان عزاداران فاطمی خواهد بود. در این مراسم حجت الاسلام علی رضا پناهیان سخنرانی و حاج مرتضی طاهری مداحی و صابر خراسانی شاعر اهل بیت مدیحه سرایی خواهند کرد.

- در همین روز و در ساعت 17:30 الی 19:30 میدان امام خمینی(ره) نیز میزبان عزاداران فاطمی خواهد بود. این مراسم با تلاوت قرآن کریم توسط استاد حاج کریم منصوری آغاز می شود. سخنران این مراسم معنوی حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات است.

- در میدان جمهوری این مراسم از ساعت 1 بعد از ظهر با سخنرانی حجت الاسلام جعفر صالحان و مداحی میثم مطیعی برگزار می شود. در چیذر این مراسم از ساعت 5 بعد ازظهر در امامزاده علی اکبر(ع) با مداحی محمود کریمی برگزار می‌شود.

- در افسریه و در حسینیه شهدای بسیج بعد از نماز مغرب و عشاء این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام رئیسی و با مداحی سعید حدادیان و محمد حسین حدادیان برگزار می‌شود.

-در میدان هفت تیر مراسم عزاداری از ساعت 10 صبح با مداحی مداحان اهل بیت برگزار می‌شود.

کد خبر 208944
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز