همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: شکر به قیمت دولتی و روغن خوراکی زیر قیمت کارخانه به فروش می رسد.

قاسم علی حسنی اظهار کرد: از 20 اسفندماه تا 20 فروردین ماه، ایام نوروزی اتحادیه به حساب می‌آید که در این ایام به دنبال تامین مواد غذایی، فراوانی کالا، ثبات قیمت و پاسخگویی به مردم بودیم و با فراوانی کالا توانستیم قیمت‌ها را ثابت نگه داریم و افزایش قیمتی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: هرساله از اول اردیبهشت ماه تولیدکنندگان و واردکنندگان بنابر افزایش هزینه بیمه، مالیات، حمل و نقل و قیمت مواد اولیه به دنبال افزایش قیمت محصولات خود هستند که با نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این امر محقق یا رد می‌شود.

او درباره قیمت برنج گفت: برنج ایرانی از کیلویی 3700 تا 6300 تومان، برنج آرژانتینی (عمده) کیلویی 2175 تومان و برنج هندی کیلویی 3850 تومان قیمت دارد که در سال جاری توزیع نشده است. همچنین برنج پاکستانی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و رضوی به فروش می رسد که قیمت آن ثابت و مشخص نیست.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پاسخ به این سوال که چرا حبوبات با افزایش قیمت روبرو شده‌اند به ایسنا گفت: در حال حاضر واردکننده و مصرف کننده حبوبات هستیم و این محصولات از کشورهای کانادا و ترکیه وارد می‌شوند که مشکلات نوسانات ارزی، عوارض گمرکی و انتقال ارز باعث افزایش قیمت آنها شده است.

کد خبر 208647
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز