همشهری آنلاین: کاهش قیمت گوجه‌فرنگی و نارنگی به رفتار اقتصادی مردم باز می‌گردد. هرچند تا چند روز آینده محصول جدید گوجه‌فرنگی در بازار توزیع می شود، ولی مردم با نخریدن این دو محصول می‌توانند در کاهش قیمت آن موثر باشند.

قاسم نوده رئیس شورای اصناف

قاسم نوده‌فراهانی، رئیس شورای اصناف در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی دلایل افزایش قیمت گوجه‌فرنگی با بیان مطلب مذکور اظهار کرد: ما همیشه یک‌ماه در سال با مشکل کمبود گوجه‌فرنگی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: این مشکل از استان‌های تولید‌کننده گوجه‌فرنگی ناشی می‌شود زیرا برداشت آن در این استان‌ها یک ماه در سال متوقف می‌شود.

فراهانی با تاکید بر این‌که قیمت گوجه‌فرنگی فقط مختص به سال جاری نبوده و هرساله این مشکل بروز پیدا می‌کند گفت: هر ساله ما یک ماه در سال تورم در قیمت گوجه فرنگی داریم زیرا یک استان محصولش تمام می‌شود و تا زمان برداشت گوجه‌فرنگی در استان دیگر یک ماه وقفه ایجاد می‌شود.

رئیس شورای اصناف ادامه داد: تعدیل قیمت گوجه‌فرنگی همکاری و همراهی مردم را می‌طلبد و نباید مردم اجازه دهند عده‌ای از این وضعیت سوء‌استفاده کنند.

وی با بیان این‌که مردم نباید گوجه‌فرنگی کیلویی 5000 تومانی بخرند، تصریح کرد: اگر مردم مراعات کنند و کمتر بخرند زمینه‌ کاهش قیمت این محصول فراهم می‌شود.

رئیس شورای اصناف درباره‌ زمان برداشت و توزیع مجدد گوجه فرنگی خاطرنشان کرد: تا چند روز دیگر محصول جدید گوجه‌فرنگی به بازار می‌آید و طبیعتا قیمت آن با افزایش عرضه کاهش یافته و قیمت آن می‌شکند.

فراهانی درباره‌ دلایل افزایش قیمت نارنگی نیز بیان کرد: ما در حال حاضر اصلا نارنگی نداریم و فصل آن گذشته است.

او با تاکید بر این‌که تولید نارنگی در کشور در این فصل از سال متوقف است، گفت: محصولی که تولید آن در کشور متوقف شده و کمیاب شده طبیعی است که قیمتش افزایش یابد ولی اگر عده‌ای از مردم بر خرید آن پافشاری دارند طبیعتا باید بهای بیشتری را برای آن بپردازند.

وی در پایان گفت: کاهش قیمت نارنگی و گوجه‌فرنگی در بازار به رفتار اقتصادی مردم باز می‌گردد. در شرایط فعلی که تولید این دو محصول کاهش یافته است خود مردم باید به نحوی عمل کنند که زمینه برای سوء‌استفاده سود‌جویان فراهم نشود.

کد خبر 208184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز