همشهری آنلاین: رئیس جمهور حضور 50 میلیون نفری مردم در انتخابات ریاست جمهوری را بر هم زننده معادلات سیاسی داخل و خارج کشور عنوان کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی نژاد در سخنرانی خود در ورزشگاه تختی سمنان با بیان اینکه اراده مردم تعیین کننده سرنوشت سیاسی کشور است افزود: در اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صراحت اعلام شده که کشور باید با اتکا به اراده مردم اداره شود و این اراده ملت است که تعیین کننده است .

وی افزود: ملت ایران یک پارچه در انتخابات شرکت می کند و با تصمیم گیری خود مناسبات داخلی، منطقه‌ای و جهانی را بر هم می‌زند.

وی تاکید کرد: این حضور افرادی را که در داخل کشور با جوسازی و ایجاد جنگ روانی به گرانی ها دامن زدند ،مایوس خواهد کرد .

وی با انتقاد از افرادی که در مجامع گوناگون درباره نامزد مورد نظر رهبری در انتخابات ریاست جمهوری اظهار نظر می کنند گفت : هم امام خمینی (ره) فرمودند و هم رهبری اذعان کردند که یک رای بیشتر ندارند و به رای و نظر مردم اعتماد کامل دارند.

رئیس جمهور گفت: اگر به مردم اعتماد کنیم همه ناشدنی ها شدنی خواهد بود.

احمدی نژاد افزود: نباید ثروت کشور در اختیار دو،سه و یا 5 هزار نفر از مردم باشد و باید ثروت بین 76 میلیون نفر از مردم باشد زیرا مردم حاکم کشورند.

احمدی نژاد شرایط فعلی را جنگ تمام عیار با این افراد خواند و گفت:ما راه را باز خواهیم کرد؛اطلاعات ساختاری درست کردیم و معادن را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به تحقق حماسه اقتصادی گفت:انشاء الله این حماسه محق می‌شود.

احمدی نژاد افزود:در این راه باید مدل اقتصادی ارائه دهیم ؛اقتصادی که بتوانند در آن اخلال کنند نمی تواند اجرایی شود .

وی با اشاره به هفت طرح اقتصادی دولت گفت :یکی از این طرح ها هدفمندی یارانه ها بود که نمی گذارند کامل اجرا شود بعد می گویند اگر اجرا شود تبلیغاتی است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سفر خود به ونزوئلا و شرکت در مراسم تشییع جنازه هوگو چاوز گفت : هوگو چاوز قهرمان مجاهد علاقمند به امام ، انقلاب و اسلام بود و مرگ وی مشکوک است .

وی تاکید کرد : بسیاری معتقدند که آمریکایی ها با مسموم کردن چاوز زمینه بیماری و مرگ وی را ایجاد کردند .

برای پیشرفت باید همه دست به دست هم دهیم

رئیس جمهور در ادامه از مردم استان سمنان به عنوان مردمی با صفا و دارای اندیشه های خیر خواه یاد کرد.

احمدی نژاد افزود: استان سمنان دیار اخلاق ، علم وعمل صالح وبرادری و دوستی و پایبندی به ارزش های اسلام و انقلاب است.

وی با بزرگداشت سردار شهید حسن شاطری، این شهید را از بهترین فرزندان ملت ، متخصصی متعهد وسرداری شجاع و مومن نامید.

رییس جمهور با بیان اینکه همه مردم به دنبال امنیت و آرامش قلب ، شکسته شدن شدن بن بستها ورفاه وسلامت هستند تاکید کرد : کار برای خدا رمز پیروزی است اگر کار برای خدا بود همه نتایج مثبت کمال رشد وشکوفایی خلقت انسان وکمال انسان حاصل خواهد شد.

احمدی نژاد با بیان اینکه بد اخلاقی ها علیه ملت ایران برای جلوگیری از پیشرفت عزت و شکوفایی استعداد های ایرانیان است افزود : همه فشارهای و طرح ها علیه ایران ، برای این است که اگر کشور ساخته شود جایی برای سلطه گران وقلدران و استکبار باقی نمی‌ماند.

وی وسعت 188 میلیون هکتاری ایران و وجود دریاها و معادن و زمینهای حاصل خیز و کویرها ی ایران را از ثروت های کشورمان دانست و گفت : برای پیشرفت باید همه دست به دست هم دهیم برای خدا کار کنیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه امام خمینی (ره ) با اعتماد به ملت ، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند افزود: هر گاه به جوانان این سرزمین اعتماد شد دیدیم که بر تمام قدرتهای شرق وغرب غلبه کردند و هرجا به مردم اعتماد شد ومسئولیتی واگذار شد مردم به بهترین وجه وظیفه خود را انجام دادند.

وی با یادآوری وجود برخی فشارها در اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه ها گفت : در اقتصاد همه دنیا این طرح ها را به عنوان طرح ایرانی و اولین الگوی اقتصادی ایرانی به رسمیت شناختند ما به ملت اعتماد کردیم وحقوق ملت را به رسمیت شناختیم همه ملت آمدند در صحنه ومشارکت کردند.

رییس جمهور همچنین با تشریح دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی استان سمنان درباره رفع مشکل مسکن مهر گفت: در آخرین جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی مصوب شد برای رفاه حال ساکنان مسکن مهر ، دوره اقساط این وام ها از 15 سال به 20 سال برسد.

آقای احمدی نژاد با یادآوری جزئیات طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی کویر ایران هفت استان کشور گفت : دولت بدون اتکا به بودجه عمومی برای اجرای این طرح اقدام کرده اما با موانع بسیار مواجه شده بالاخره ایستادیم و راههای دیگر پیدا کردیم.

رییس جمهور ابراز امیدواری کرد : طرح های آب رسانی در کشور حداقل تا 20 سال بتواند آب مورد نیاز را تامین کند.

احمدی نژاد همچنین تاکید کرد : پرداخت وام ازدواج به زودی از سر گرفته می‌شود.

کد خبر 208619
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز