همشهری آنلاین: رئیس ‌جمهور با بیان اینکه ماهواره بزرگ ایرانی که هم‌اکنون در داخل کشور در حال ساخت است، در یک سال آینده در مدار زمین قرار می‌گیرد، گفت: تا پایان عمر دولت دهم، 38 هزار مگاوات ظرفیت دیگر به ظرفیت‌های موجود برق اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در اجتماع پرشور مردم سمنان در ورزشگاه تختی این شهر اظهار داشت: ماهواره بزرگ ایرانی که هم‌اکنون به دست متخصصان داخلی در حال ساخت است، تا یک سال آینده در مدار 36 هزار کیلومتری زمین قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دولت در برنامه‌ای 10 ساله مقرر کرده است که بتواند انسان به فضا بفرستد، گفت: در سال‌های گذشته دقیقا طبق برنامه حرکت کرده‌ایم و دانشگاه‌های بسیاری هم‌اکنون در حال ساخت ماهواره هستند و این در حالی است که بسیاری از ابتدا در حال مخالفت با این اقدام دولت بودند.

رئیس‌جمهور گفت: نمی‌توان به احتمال ایجاد اشتباه به خیل عظیم جوانان علمی و متخصص ایرانی، گفت که حرکتی انجام ندهید بلکه همه باید به ملت ایران اعتماد کنند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه گزارش کار دولت‌های نهم و دهم را در آینده نزدیک به تفصیل به مردم خواهد داد، به نمونه‌هایی از خدمات دولت در سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در مقایسه‌ای که بین خدمات هشت ساله دولت انجام می‌شود، مشخص خواهد شد که این فعالیت‌ها چند برابر هشت سال قبل از آن و حتی چندین برابر 27 سال گذشته و تاریخ قبل از دولت نهم است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه تاریخ صنعت برق و نیروگاه‌سازی در ایران 90 سال قدمت دارد، گفت: در این مدت ظرفیت تولید برق در کشور به 38 هزار مگاوات رسید در حالی که تنها در هشت سال فعالیت دولت‌های نهم و دهم، 30 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق ایران افزوده شد.

وی ادامه داد: همچنین تا پایان عمر دولت دهم، 38 هزار مگاوات ظرفیت دیگر برق به ظرفیت‌های موجود اضافه می‌شود و این معادل تمام فعالیت‌هایی است که در تاریخ 90 ساله صنعت برق ایران انجام شده است.

رئیس قوه مجریه رسیدن به توفیقات بسیار را حاصل اعتماد به مردم دانست و گفت: اگر همه شیاطین جهان دور هم جمع شوند و بخواهند مقابل حرکت مردم ایران مانع تراشی کنند، به طور قاطع می‌توان گفت که ملت ما آنها را زیر پای خود له می‌کنند و به قله‌های پیشرفت و تعالی خواهند رسید.

احمدی‌نژاد از تشکیل 2 ستاد توسعه کشاورزی و معادن در ایران خبر داد و گفت: کل زمین‌های زیر کشت کشورمان هم‌اکنون 14 میلیون هکتار است در حالی که مجموع زمین‌های قابل کشت بیش از 50 میلیون هکتار بوده و این نشان می‌دهد کشاورزی ایران می‌تواند 3.5 برابر وضع موجود توسعه یابد.

وی با بیان اینکه زمین‌های قابل کشت باید به خود مردم واگذار شود، اضافه کرد: باید با کمک به متخصصان و علاقه‌مندان این بخش در راستای ارتقای بازدهی در بخش کشاورزی تلاش کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ستاد معادن نیز در سراسر کشور ایجاد شده است و فعالیت‌های آن به تدریج پیگیری می‌شود، اظهار داشت: پس از مطالعات طولانی به این نتیجه رسیده‌ایم که بهره‌برداری از معادن کشور به درستی انجام نمی‌شود و بخش وسیعی از معادن در اقصی‌ نقاط ایران اسلامی در اختیار افراد معدودی است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ده‌ها هزار بلوک معدنی در کشور وجود دارد که تاکنون حتی یک دهم آن هم به بهره‌برداری نرسیده است.

وی گفت: از نظر نوع معادن نیز، ایران بیش از 65 درصد معادن شناخته شده جهان را در خود جای داده است و کشور ما جزو کشورهای دارای بیشترین ذخایر معدنی محسوب می‌شود.

احمدی‌نژاد یادآور شد: دولت در حال واگذاری این معادن به خود مردم بوده و سعی دارد تا ملت ایران اقتصاد کشورشان را به دست گیرند.

کد خبر 208548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز