پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره، وزیر دفاع امریکا گفته است کره شمالی «به میزان زیادی به یک خط قرمز خطرناک نزدیک می‌شود.»

آمریکا

به گزارش شبکه پرس تی وی، چاک هیگل روز چهارشنبه (۲۱ فروردین) در جمع خبرنگاران گفت پیونگ یانگ «با لفاظی‌های جنگ طلبانه و اقدامات خود به میزان زیادی به یک خط قرمز خطرناک نزدیک شده است.»

وزیر دفاع امریکا همچنین از آمادگی کشورش برای رویارویی با «هر گونه اقدام احتمالی کره شمالی و یا هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی پیونگ یانگ» خبر داد.

در همین حال ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا نیز در این کنفرانس خبری گفت :«ما باید بدترین حالت را در نظر بگیریم و به همین دلیل است که در وضعیت کنونی قرار داریم.»

کره جنوبی نیز روز چهارشنبه وضعیت هشدار نظامی خود را تشدید کرد و سطح آن را به حالت «تهدید حیاتی» افزایش داد. این اقدام پس از آن روی داد که سازمان اطلاعات کره جنوبی از آمادگی کره شمالی برای شلیک دست‌کم یک فروند موشک میان برد از ساحل شرقی این کشور خبر داد.

یون بیونگ سی، وزیر خارجه کره جنوبی به پیونگ یانگ هشدار داد که در صورت اجرای یک آزمایش موشکی جدید با دور تازه‌ای از تحریم‌های سازمان ملل مواجه خواهد شد.

لفاظی‌های نظامی فزاینده در شبه جزیره کره پس از آن افزایش یافت که از بمب‌افکن‌های بی-۵۲ و بی-۲ با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای امریکا در رزمایش‌های مشترک نظامی این کشور با کره جنوبی استفاده شد.

کره شمالی ۳۰ مارس اعلام کرد «در وضعیت جنگی» با کره جنوبی قرار دارد و هشدار داد که هر گونه اقدام تحریک آمیز از سوی سئول یا واشنگتن به آغاز یک جنگ هسته‌ای تمام عیار منجر خواهد شد.

واشنگتن نیز ۲ فروند ناوشکن موشک انداز در نزدیکی آب‌های شبه جزیره کره در اقیانوس آرام مستقر کرده است.

کد خبر 208569
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز