چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خشونت با اسلحه گرم در آمریکا به دنیای کودکان نیز وارد شده است.

خشونت کودکان با اسلحه گرم

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی دو حادثه تیراندازی دیگر در آمریکا دوباره مسئله لزوم تصویب قوانین سختگیرانه را برای خرید و فروش و کنترل اسلحه در این کشور بحث داغ محافل مختلف کرد.

در یک مورد در شهرک تامزریور در نیوجرسی، یک پسر بچه چهار ساله به سر دوست شش ساله خود تیراندازی کرد و تیراندازی دوم در ایالت تنسی اتفاق افتاد. در آن حادثه نیز یک کودک چهار ساله همسر معاون کلانتر محل را به ضرب گلوله کشت.

جیمز تریسی استادیار دانشگاه آتلانتیک فلوریدا گفت عجیب و غیرمعمول است که کودکانی در این سن می‌توانند با چنین دقتی از اسلحه استفاده کنند.

اخیرا موجی از خشونت با اسلحه در آمریکا به راه افتاده است که تا کنون قربانیان زیادی گرفته است. در یکی از مرگبارترین این حوادث، بیست و شش نفر که بیست نفر آنها کودکان خردسال بودند، چهار ماه پیش در تیراندازی فردی در یک مدرسه ابتدایی در ایالت کنتیکت به قتل رسیدند.

گرچه این کشتار اولین اتفاق در نوع خود نبود اما سبب اعتراضات گسترده در سراسر آمریکا به قوانین فعلی ناظر بر خرید و فروش و استفاده از اسلحه شد. بسیاری خواستار تصویب قوانین سختگیرانه تر برای جلوگیری از قتل انسانهای بیشتر شدند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین سخنرانی خود مدعی شد اکنون وقت آن است سلاح‌های جنگی ممنوع شود. او در عین حال جمهوریخواهان را متهم کرد که برای منافع سیاسی خود مانع تصویب قوانین جدید می‌شوند.

جو بایدن معاون اوباما نیز از کنگره خواست با تصویب قوانینی خشونتها با اسلحه را کم کند.

حال که خشونتها با اسلحه از دنیای بزرگسالان هم فراتر رفته و به دنیای کودکان نیز وارد شده است، بسیاری منتظرند ببینند سیاستمداران آمریکا به منظور حفظ جان مردم گام برمی‌دارند یا برای منافع لابیهای اسلحه که از تولید و تجارت اسلحه میلیاردها دلار سود می‌کنند عمل خواهند کرد.

کد خبر 208371
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز